اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی:

70 درصد زایمان‌ها در آذربایجان‌غربی به صورت سزارین است

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سطح بین‌المللی انجام زایمان سزارین 15 درصد است، گفت: بیش از 70 درصد زایمان‌ها در استان به صورت سزارین انجام می‌گیرد.

70 درصد زایمان‌ها در آذربایجان‌غربی به صورت سزارین است
ابراهیم شیرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: راه‌اندازی زایمان بدون درد در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه انجام زایمان‌ها به صورت طبیعی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در سطح بین‌المللی انجام زایمان سزارین 15 درصد است و مابقی به صورت طبیعی انجام می‌شود، افزود: در حالی که این میزان در سطح کشور 25 درصد است.
وی با بیان اینکه در قالب این طرح 13 پزشک متخصص زنان و زایمان در سطح بیمارستان امام رضا (ع) در ارومیه به کار گرفته شده است، تصریح کرد: به جای سزارین زایمان بدون درد را در بیمارستان امام رضا ( ع ) ارومیه راه‌اندازی کرده‌ایم تا خانم‌ها به سوی زایمان بدون درد تشویق شوند.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 60 تا 70 درصد زایمان‌ها در استان به صورت سزارین انجام می‌گیرد، افزود: این میزان در بیمارستان امام رضا ( ع ) ارومیه به 30 درصد رسیده است و این در حالی است که وزارت بهداشت شاخص 25 درصدی را در این زمینه اعلام کرده است و در تلاش هستیم تا میزان سزارین را در این بیمارستان به 25 درصد کاهش دهیم.
شیرزاد با اشاره به مزایای زایمان طبیعی، اعلام کرد: هر چه میزان زایمان‌ها به سوی زایمان طبیعی پیش برود شاهد بروز مشکلات کمتری در این زمینه خواهیم شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌شود نسخ به صورت علمی تجویز شوند، گفت: سعی می‌کنیم در زمینه نسخ علمی‌تر گام برداریم.
این مسئول گفت: کمتر از 40 درصد مصرف آنتی‌بیوتیک تجویزی در استان است که این امر در سایه علمی‌تر شدن تجویزها در استان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول