اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور به موقع نیروهای امدادی صورت گرفت

زایمان مادر 16 ساله محاصره شده در برف‌

خبرگزاری فارس:مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی، از زایمان موفق مادر 16 ساله محاصره در برف‌ با حضور به موقع نیروهای امدادی خبر داد.

زایمان مادر 16 ساله محاصره شده در برف‌

حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به دلیل بارش برف و متعاقب آن بسته شدن راه روستا باعث شد مادری 16 ساله در روستای خاکوانق ورزقان که در حین وضع حمل دچار مشکل شده بود با خطر عدم انتقال به مرکز بهداشتی برای وضع حمل مواجه شود.

وی تصریح کرد: این عوامل و به دنبال آن نبود امکانات کافی برای حمل این مادر به خارج از استان برای نجات مادر و نوزاد باعث شد جان هر دو در معرض خطر قرار گیرد.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در همین گیر و دار نزدیکان زائو موفق به تماس با مرکز اورژانس برای نجات مادر شدند و با این گزارش به سرعت هماهنگی لازم با مرکز بهداشت و راهداری شهرستان انجام شد تا بتوان برای نجات مادر و نوزاد اقدام کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل آمادگی و سرعت عمل خوب نیروهای امدادی، راهداری توانست به سرعت راه روستا را باز کرده و خودرو مرکز بهداشت و آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی با حرکت در راه‌ باز شده به سمت نزدیک‌ترین بیمارستان به حرکت در آیند.

حسینقلی‌زاده با تقدیر از اقدام سریع و به موقع نیروهای امدادی و راهداری استان تاکید کرد: نیروهای امدادی توانستند به موقع بر بالین این مادر 16 ساله در خطر حاضر شده و با کمک کادر پزشکی مرکز بهداشت، نوزاد را به سلامت در محل به دنیا آورده و سپس مادر و نوزاد را توسط آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی ورزقان به بیمارستان شهرستان انتقال دهند.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی، حال مادر و نوزاد را در حال حاضر مناسب گزارش کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول