اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان علوم پزشکی همدان صورت پذیرفت

افتتاح نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان فاطمیه

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان، نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک در راستای کاهش آمار انجام سزارین همدان در بیمارستان فاطمیه افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان فاطمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان، نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک در راستای کاهش آمار انجام سزارین در استان همدان در بیمارستان فاطمیه افتتاح شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم افتتاح نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک اظهار کرد: دهه فجر طلیعه‌ای بر اثبات حقانیت راهی است که امام راحل(ره) به ما نشان داد و معادلات غرب را بهم ریخت چرا که بر این اساس به این رسیده‌ایم که بسیاری از داشته‌های زندگی شرقی خود را اگر تغییر نمی‌دادیم، بسیار بهتر و موفق‌تر بودیم.

رضا صفی‌آریان افزود: بر اساس برداشت نادرست از غرب در گذشته، شیب گرایش به زایمان سزارین در ایران بسیار افزایش یافت که بر اساس آمار غیر رسمی در ایران بین 40 تا 60 درصد و در مراکز خصوصی نیز صد در صد زایمان‌ها به صورت سزارین انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه گسترش زایمان طبیعی و فیزیولوژیک در جامعه، عنوان کرد: عوارض تنفسی در زنانی که به صورت سزارین زایمان می‌کنند بیشتر است که بر این اساس باید به گونه‌ای عمل کنیم که آمار این نوع زایمان را در جامعه کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح نخستین مرکز زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان فاطمیه، این مهم را اتفاق بسیار خوبی در راستای ترویج این نوع زایمان دانست و گفت: زایمان فیزیولوژیک باید تداوم پیدا کند که این مهم با تشویق زنان به این سمت، میسر می‌شود.

وی عنوان کرد: سیستم وزارت بهداشت باید راهکارهای تشویقی برای گرایش بیشتر زنان به زایمان فیزیولوژیک از نظر مالی و کادر درمانی در نظر بگیرد تا بر این اساس بحث حق‌الزحمه و مسائل مالی باعث نشود که پزشکان یا خود بیمار به سمت انجام زایمان سزارین سوق پیدا کنند.

در پایان این مراسم مسئولان حاضر در جلسه به همراه خبرنگاران از مرکز زایمان فیزیولوژیک و بخش‌های مختلف آن در بیمارستان فاطمیه بازدید کردند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول