اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

بیش از 21 زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس اتفاق افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در سال‌جاری بیش از 21 زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس به وقوع پیوسته که جای خوشحالی دارد.

بیش از 21 زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس اتفاق افتاده است

حمید اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در مأموریت‌های پیش‌بیمارستانی که صورت می‌گیرد حساسیت ویژه‌ای نسبت به مادران باردار داریم که تاکنون به خوبی از عهده این کار برآمدیم.

وی از وقوع 458 حادثه ویژه در اصفهان طی سال‌جاری خبر داد و بیان داشت: امسال نزدیک به 270 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن داشتیم که 24 مورد آن منجر به فوت شده است و بیشترین موارد اعلام شده در فصول سرد سال بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین میزان مأموریت‌های اورژانسی که انجام شده در دو ماه تیر و شهریور به دلیل بالا بودن سفرهای استانی و میزان حوادث جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: از 112 هزار مأموریت اورژانسی که امسال انجام شد نزدیک به 103 مورد آن به احیای موفق منجر شد که بیشتر بیماران قلبی و تنفسی بودند.

اسماعیلی افزود: مردم به دلیل ناآشنا بودن نسبت به وظایف اورژانس انتظارات بی‌جایی از مأموران اورژانس دارند بلکه آنها موظفند در موارد تهدید کننده حیات فرد، اقدامات درمانی تخصصی ارائه دهند.

وی از کاهش مزاحمان تلفنی به اورژانس 115 در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: تعداد این مزاحمان نزدیک به 21 درصد در سال گذشته ثبت شده که به 14 درصد رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از یک تا سه درصد تماس‌های مردمی که منجر به مأموریت‌های کاذب می‌شود خبر داد و افزود: در این نوع مأموریت‌ها، امدادخواه موفق به مجاب کردن مأموران اورژانس برای رفتن به مأموریت شدند در حالی که هیچ امدادخواهی وجود نداشته است.

وی به دخالت نیروهای غیر متخصص و غیر آشنا با سلامتی بیمار در صحنه‌های حادثه گله کرد و بیان داشت: این دخالت‌های بی‌مورد در برخی از اوقات سبب قطع نخاعی بیماران می‌شود، یا پیاده‌ بردن بیمار مبتلا به قلبی و عروقی از دیگر اقدامات نادرستی است که از سوی بعضی از این عوامل انجام می‌‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول