اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان فاطمیه(س) همدان صورت می‌پذیرد

ایجاد مرکز مشخص"مشاوره قبل از زایمان" در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان فاطمیه(س) همدان گفت: در حال حاضر با وجودی که در مراکز بهداشتی امر مشاوره قبل از زایمان انجام می‌شود، مکان مشخصی به عنوان "مرکز مشاوره قبل از زایمان" وجود ندارد که بر این اساس این مرکز در بیمارستان فاطمیه(س) همدان ایجاد می‌شود.

ایجاد مرکز مشخص"مشاوره قبل از زایمان" در همدان

مهرانگیز زمانی‌بناب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در بیمارستان فاطمیه(س) حدود 17 سال است که مرگ مادری قصور را تجربه نکرده‌ایم، در ارتباط با انجام زایمان فیزیولوژیک در این مرکز اظهار کرد: ورود به بحث زایمان فیزیولوژیک از مردادماه آغاز و برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه نیز از مهر ماه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ارتباط با فرق زایمان فیزیولوژیک با دیگر زایمان‌ها، با بیان اینکه در زایمان فیزیولوژیک عدم تحرک به مادر تحمیل نمی‌شود، ابراز کرد: در این نوع زایمان برای مادر رگ گرفته نمی‌شود و ماساژهای دست و پا نیز برای وی تعریف می‌شود چون مچ‌های دست و پا، قسمت‌های کمری و لگنی و دردهای این ناحیه را کنترل می‌کند.

رئیس بیمارستان فاطمیه(س) همدان ادامه داد: در راستای انجام زایمان فیزیولوژیک به مادران آموزش‌های تنفسی داده می‌شود تا بتوانند کمترین میزان درد را متحمل شوند اما اگر دردی داشته باشند از گازهای ضد درد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجودی که در زایمان فیزیولوژیک انرژی و زمان بیشتری را طلب می‌کند از بیمار هزینه بیشتری گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: امیدواریم وزارتخانه استقبال خود را از این نوع زایمان مضاعف کند و علاوه بر تعریف تعرفه این نوع زایمان، آن را رایگان اعلام کند تا آمار سزارین کشور پایین بیاید.

زمانی‌بناب تصریح کرد: با توجه به اینکه از پرداخت هزینه‌های زایمان است که سیستم بیمارستانی چون فاطمیه(س) می‌چرخد و هزینه‌هایی چون آب، برق، گاز، تلفن، حقوق پرسنل و... و خصوصاً دارو پرداخت می‌شود امیدوار هستیم وزارتخانه هزینه انجام زایمان فیزیولوژیک را خود بپردازند تا ما از بیمار هزینه‌ای دریافت نکنیم.

وی متذکر شد: یکی از مسائلی که رؤسای بیمارستان‌ها را عاجز می‌کند، بدهی‌های دارویی است اگر چه در بیمارستان فاطمیه(س) هزینه‌های بیمارستانی با دریافتی‌ها پایاپای است وضعیت بدی نداریم اما اگر بخواهیم زایمان فیزیولوژیک را رایگان کنیم باید وزارتخانه دستور بدهد و هزینه‌های آن را جبران کند چون کاهش آمار سزارین آبروی جهانی ما را نیز به نوعی حفظ می‌کند.

رئیس بیمارستان فاطمیه(س) همدان تصریح کرد: این کمال خسران برای مملکت اسلامی است که الگوهای زایمان آن غربی و بر اساس سزارین باشد و بالاترین آمار انجام سزارین در آن صورت گیرد. در حال حاضر 350 زن باردار، تحت آموزش زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان فاطمیه(س) هستند که بر این اساس تجهیزات موجود جوابگو است اما اگر بعدها این مرکز به عنوان پایلوت زایمان فیزیولوژیک شناخته شود و از بیمارستان‌های دیگر نیز ارجاع بخورد مکان و تجهیزات آن باید گسترش یابد.

زمانی‌بناب در پایان سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر در صدد راه‌اندازی مرکز" مشاوره قبل از زایمان" در بیمارستان هستیم، گفت: در حال حاضر مشاوره قبل از زایمان در مراکز بهداشتی انجام می‌شود اما مکان مشخصی به عنوان"مرکز مشاوره قبل از زایمان" وجود ندارد که با این وصف این مرکز به صورت مشخص در بیمارستان فاطمیه(س) همدان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول