اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه اصفهان:

متخصصان زنان و زایمان قدرت تشخیص سرطان سینه را ندارند

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان گفت: بیمارانی که مشکوک به سرطان سینه در خود هستند به جای مراجعه به متخصصان زنان و زایمان باید به پزشکان جراح رجوع کنند.

متخصصان زنان و زایمان قدرت تشخیص سرطان سینه را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مریم طباطبائیان ظهر امروز در همایشی که به مناسبت آغاز هفته پیشگیری از سرطان برگزاری شد، اظهار داشت: تعدادی از بیماران در معرض ابتلا به سرطان سینه به دلیل ناآگاهی به جای مراجعه به پزشک جراح با رجوع به متخصصان زنان و زایمان، مبتلا به این بیماری می‌شوند که تنها دلیل آن دیر تشخیص دادن بیماری و در نتیجه پیشرفت سرطان در آنهاست.

وی بیان داشت: سفت شدن سینه به هنگام دوران قاعدگی یا احساس درد در سینه همیشه دلیلی بر وجود سرطان سینه در افراد نیست اما این در حالی است که در موارد محدودی یک علامت آغاز کننده سرطان سینه است.

مشاور علمی سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از هر 100 هزار نفر در ایران 27 نفر و از همین تعداد در استان اصفهان 33 نفر مبتلا به انواع سرطان هستند که این آمارها جدا از عدد واقعی، نشان دهنده شیوع سرطان‌هاست.

طباطبائیان با اشاره به اینکه شیوع سرطان در ایران رو به افزایش است، ادامه داد: در زمان حاضر فضای جامعه به گونه‌ای شده است که هر روز در هر خانواده حداقل یک فرد مبتلا به سرطان سینه وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حدود 85 تا 90 درصد بر بروز سرطان در این استان احاطه داریم، تصریح کرد: استان اصفهان به دلیل ثبت سرطانی قوی که دارد و استانی است که محل ارجاع بسیاری از بیماری‌ها از گوشه و کنار است، به همین دلیل بالاترین میزان سرطان سینه را دارد.

طباطبائیان در زمینه پیشگیری از سرطان گفت: پیشگیری اولیه از سرطان مانند دوری از مصرف دخانیات و جلوگیری از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب است.

وی تاکید کرد: سرطان قابل درمان است و این در حالی است که 95 درصد از بروز سرطان‌ها دلیل خاصی ندارد.

مشاور علمی سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد مشکلات تشخیص و درمان سرطان سینه در استان اصفهان بیان داشت: تأخیر در زمان مراجعه، ناآگاهی در مراجعه به پزشک مربوطه و در بیشتر موارد ترس از نمونه‌برداری، عمل جراحی و شیمی‌درمانی و نگرانی از ریزش موی سر در زنان از مشکلات موجود در مورد این بیماری است که مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول