اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوسازی و تحول اداری:

دستور‌العمل نظام پیشنهادی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است

خبرگزاری فارس: معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی در قالب یک دستور‌العمل جامع تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

دستور‌العمل نظام پیشنهادی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد بزرگیان پیش از ظهر امروز در نخستین کارگاه استقرار نظام پیشنهادی در اردبیل اظهار داشت: نزدیک به 22 سال است که طرح استقرار پیشنهاد‌ها در دستگاه‌های اجرایی آغاز شده و ما مرحله به مرحله اجرای این نظام کار‌آمد را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از سال 80 دومین مرحله اجرای این نظام و ماده 20 به عنوان تضمین اجرای نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های اجرایی مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری ادامه داد: برای اولین بار در کنار رتبه‌بندی و اهدای جایزه به برترین‌های اجرای این نظام اقدام کردیم و اولین جشنواره را نیز به صورت رسمی در سطح استانی و ملی برگزار کرده و همه ساله این شیوه را ادامه می‌دهیم.

بزرگیان یادآور شد: به بهترین دستگاه‌های اجرایی که مولفه‌های لازم را رعایت کرده و بیشترین پیشنهاد را ارائه داده و اجرا کرده‌اند هدایایی داده و از آنها تجلیل شده است.

این مسئول به ضرورت مشارکت کیفیت اشاره کرد و افزود:‌ زمینه فرهنگی و دینی برای اجرای این طرح و کار تیمی در کشور و دین ما فراهم است چرا که گذشته دین و تمدن ما نشان از وجود این مهم و عمل به آن است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری بیان داشت: مشارکت با سیره دینی ما عجین شده و با زندگی، ادبیات و نوع حکومت ما گروه خورده است و با توجه به تکلیف اسلام هم برای مشارکت و هم مشورت در امور مختلف زمینه اجرای این طرح فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بزرگیان با اعلام اینکه کار تعاون هم‌فکری و کار خیر بر محور تقوا در فرهنگ و دین ما گذاشته شده است گفت:‌ در بخش تفکر و هم‌اندیشی و تعاون باید تلاش کرد و در این راستا از چنین آموزه‌هایی بهره برد.

وی تصریح کرد: محور مشارکت در دین تعیین می‌شود و ما نیز باید به سمت گره‌گشایی برویم که در سوره آل‌عمران این امر با صراحت تاکید شده است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری یکی از ویژگی‌های مهم این طرح را دلسوزی کارکنان نسبت به خود و سازمان بیان کرد و افزود: تحقق این مهم در سازمان یک هنر مدیریتی است به گونه‌ای که در سوره شورا خداوند متعال 9 ویژگی مدیریت درست را نام می‌برد که یکی از موارد برجسته شور و مشورت است.

بزرگیان حدیثی از امام صادق(ع ) را که در آن تاکید شده دو روز مومن نباید مثل هم باشد را یادآور شد و اظهار داشت: دسته سومی که هر روزشان مثل هم باشد ملعون و مغبون هستند و اینها همه از زوایای مدیریتی شایسته در دین اسلام است.

این مسئول در ادامه به تعریفی از مشارکت پرداخت و گفت: مشارکت پیوند دو سویه سود‌مند و سازنده میان دو تن یا بیشتر است و مشارکت به معنای گوش دادن به سخن دیگران که هنر محسوب می‌شود فراهم آوردن احساس مالکیت در تمام کارکنان و در هم شکستن فرهنگ سکوت و از بین بردن حاشیه‌نشینان و توانمند کردن زیر‌دستان، دادن اختیار به آنها و از تفکر بازنده و برنده دوری جستن است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مراحل تکامل مدیریت خاطرنشان کرد: تکیه بر استفاده از بازوی کارکنان و همچنین قلب کارکنان و فکر آنها سه مرحله تکامل مدیریت در نهضت رفتار انسانی محسوب می‌شود.

بزرگیان به چهار سطح مدیریتی نظیر استبداد و استعماری، عامرانه و خیر‌خواهانه، مدیریت مبتنی بر مشاوره و مشارکت گروهی اشاره کرد و افزود:‌ زمینه مشارکت کارکنان، انتخاب دبیری برای اجرای این طرح، داشتن آیین‌نامه اجرایی، دبیر‌خانه مجزا، ارتباط مستقیم دبیر با رئیس سازمان از جمله مواردی است که باید در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی یاد کرد و اظهار داشت: ‌اجرای این کارگاه به همین دلایل به جهاد دانشگاهی محول شده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول