اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران 8 استان در بهبهان

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر محلی «گپ دل» برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل باحضور شاعرانی از 8 استان در شهرستان بهبهان برگزار شد.

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر محلی «گپ دل» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل با حضور شاعرانی از هشت استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، لرستان، چهار محال بختیاری، ایلام، همدان و فارس در این شهرستان برگزار شد.

این همایش که جمعی از مسئولان فرهنگی خوزستان نیز در آن حضور داشتند، از صبح تا جمعه شب در تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

فراخوان این همایش از دی‎ماه در هشت استان مذکور به دست شاعران رسید که پس از پایان مهلت ارسال آثار، 116 شاعر بالغ بر 500 اثر را به دبیرخانه گپ دل ارسال کردند.

پس از پایان یافتن داوری آثار رسیده، 40 شاعر به عنوان افراد برگزیده پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل معرفی شده که 20 تن از آنها در نوبت صبح و مابقی نیز در نوبت عصر، شعرهای برگزیده خود را خواندند.

در پایان مراسم نیز با اهدای هدایایی از جمله تندیس همایش و لوح تقدیر از برگزیدگان این همایش تجلیل شد.

گفتنی است همایش‌های گپ دل از چهار سال گذشته تاکنون توانسته فرصتی برای گردهم آوردن شاعران محلی‎سرای استان‎های همجوار خوزستان را فراهم آورد که به همین دلیل از اهمیت زیادی در میان شعردوستان و شاعران برخودار است، به گونه‎ای که دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز پیامی را برای همایش سال جاری ارسال کرده‎بود.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز به دست‎اندرکاران این همایش وعده برگزاری گپ دل را در سطح ملی در صورت تصویب شدن در کارگروه فرهنگی دولت داد که باعث تشویق وی توسط حاضران شد.

شایان ذکر است در پایان این همایش، شاعران خوزستانی فرصت را غنیمت شمرده و حرف‎ها و گلایه‎های خود از بخش فرهنگی استان را با حجت‎الاسلام سیدلطف‎الله سپهر در میان گذاشته که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این خصوص به مشکلات مطرح شده قول پیگیری داد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول