اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قیروکارزین صورت گرفت

برگزاری «همایش طراز سخن» با عنوان شب شعر انقلاب

خبرگزاری فارس: همایش ادبی «طراز سخن» با موضوع شب شعر انقلاب با حضور شاعرانی از چند شهرستان فارس در قیروکارزین برگزار شد.

برگزاری «همایش طراز سخن» با عنوان شب شعر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، یک‌شنبه‌شب همایش ادبی طراز سخن با موضوع شب شعر انقلاب با حضور شاعرانی از شهرستان های شیراز، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم و خنج  و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قیروکارزین و انجمن ادبی فروغ این شهرستان و با حضور فرماندار و برخی مسئولان ادارات و هنردوستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این همایش محمد جواد قدیر، یعقوب افسر آزاد، شجاع‌الدین ابونجمی و شقایق ابونجمی از انجمن ادبی خنج، عبدالمجید زائرنژاد و مریم حقیقت از انجمن ادبی جهرم، طاهره احمدی از فیروزآباد و جابر ترمک، سجاد حیدری، عباس و اسماعیل عرب پور، رمضان عبدالهی، تهمورث اسکندری، مهتاب خواجه ای، ابوذر ابراهیمی، مائده زادانی فر، روح‌الله محمدی، حمید فدایی، صدیقه عزیزی، امید نعیمی، فتانه بحرانی، ابوالحسن اکبری و منصوری از قیروکارزین شعرهای خود را با مضامین انقلاب، ایران و شهید انقلاب ارائه دادند.

همچنین در این همایش گروه موسیقی آوای باران از قیروکارزین با خوانندگی سید کاظم حسینی و نواختن دف توسط امین پارسا و نواخت سه تار مجتبی هادیپور به اجرای یک آواز انقلابی پرداختند.

عبدالحسن صمدنژاد فرماندار قیروکارزین در این همایش اظهار داشت: انقلاب و دهه فجر آغاز تحولی در تمام دنیا بود به طوری که امروز رد پای آن را در نقاط مختلف جهان با فریاد آزادی‌خواهی ملت‌ها می‌بینیم.

وی تاثیرگذاری قرآن را به دلیل شکل هنری بی‌نظیر آن در انتقال مفاهیم دانست و افزود: برای نفوذ کلام باید قالبی ویژه داشت و شعر به دلیل گویایی پیام خود را راحت‌تر به مخاطب منتقل می‌کند و هر چه بعد روحانی انسان بیشتر پرورش یابد انتقال مفاهیم عرفانی جز از راه شعر میسر نیست.

صمدنژاد اضافه کرد: کسانی که در مادیات فرو رفته‌اند در هنر خلاق نبوده و هرچه افکار غنی‌تر و با فطرت بشر سازگارتر باشد شعرهای ماندگارتری خلق می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از شاعران شرکت کننده با اهدای لوح تقدیر  تجلیل شد و همچنین از داود بهمن عکاس برجسته قیروکارزینی و عکاس فیلم‌هایی از قبیل ما همگی اخراجیم به کارگردانی مهدی علمی نیا، قاب عکس از افشین سنگ چاپ، خواب فرشته از هومن سلماسی، مستند آیین دلبری از محمد سلیمان تاش، روشنی صبحدم از جواد مرز آبادی و سینمایی راه بهشت با حضور در جشنواره فجر سی‌ام به کارگردانی مهدی صباغ زاده با فیلمبرداری در تهران، کاشان و جهرم به خاطر کار پر تلاش در عرصه هنر با اهدای جایزه و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول