اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر محلی گپ دل -1

سپهر: همایش شعر محلی «گپ دل» پایگاه تبادل فرهنگی اقوام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی به پنجمین همایش شعر محلی گپ دل در بهبهان گفت: این همایش می‎تواند به پایگاه مهمی برای آشنایی بین اقوام مختلف و تبادل مثبت فرهنگی منجر شود.

سپهر: همایش شعر محلی «گپ دل» پایگاه تبادل فرهنگی اقوام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‎الاسلام سید ‎لطف‎الله سپهر پیامی را به پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل در بهبهان ارسال کرد.

در پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است: «طیلسان هفت رنگ لهجه‎های این سرزمین رنگین‎کمان آسمان همیشه جاویدان ایران اسلامی است. زبان شکوهمند فارسی همچون خورشید و لهجه‎های مختلف مانند اشعه‎هایی است که از آن سر بر‎آورده و بر خاک مقدس ایران می‎تابند.

در ادامه این پیام افزوده شده است: در این سرزمین شگفت‎انگیز فراوانی لهجه‎ها همدلی فراوان‎تری را به نمایش گذاشته‎ است. چه‎ کسی می‌تواند همدلی و هم‎سخنی اقوام مختلف را در دلیری‎ها و دلاوری‎های هشت سال دفاع مقدس انکار کند و این نشان از همان عنایتی است که خداوند رحمان بر این خاک داشته و دارد و شعر که رسالت سخت و سهمگینی را بر دوش دارد، می‎تواند آینه‎ای برای بیان لطائف و ظرائف این لهجه‎های زیبا باشد و آنها را در پیچ و خم زیبایی‎های لفظی و معنوی خویش دربرگیرد و جاودانه‎شان سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: لهجه‎های مختلف ایرانی برای ماندگاری خویش می‎توانند در قالب‌های شعری خود را جای دهند و جاودان بمانند. آنچنان که در شعر بسیاری از بزرگان این سرزمین ردپایی از لهجه‎های مختلف می‎توان دید. برای نمونه در شعر حافظ و سعدی واژه‎هایی از لهجه شیرازی را به آشکارا می‎توان دید و این سبب بقای همیشگی آن واژه‎ها شده است.

در ادامه این پیام آمده است: پس بدون تردید جشنواره‎هایی از این نوع می‎تواند مانایی واژه‎ها و لهجه‎ها را تضمین کرده و به تحکیم مبانی عزت و سربلندی عشایر غیور ایران اسلامی در قالب شعر و ادبیات کمک شایانی کند. حضور شاعران بومی‎سرای هشت استان در پنجمین همایش شعر محلی گپ دل در بهبهان که از جشنواره‎های فاخر ادبی در استان خوزستان و بلکه جنوب کشور محسوب می‌شود، می‎تواند پایگاه مهمی برای آشنایی بین اقوام مختلف این مناطق باشد که به تبادلات مثبت فرهنگی منجر شود.

سپهر در پایان پیام خود به همایش گپ دل خاطرنشان کرد: این جانب ضمن تشکر از تمام شاعران حاضر در جشنواره بر خود لازم می‎دانم از همه کسانی که در این مسیر گام برمی‎دارند و از خود نام بر جای می‎گذارند، سپاس بی‎کران داشته باشم. سربلند و پایدار بمانید.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول