اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 11 ماهه سال جاری صورت گرفته است

رشد 15 درصدی فعالیت بنادر خوزستان نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر استان خوزستان گفت: در 11 ماهه سال جاری، فعالیت بنادر خوزستان نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی را دارا بوده است.

رشد 15 درصدی فعالیت بنادر خوزستان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر استان خوزستان علیرضا خجسته اظهار کرد: در 11ماهه سال جاری تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر خوزستان افزایش یافت به گونه‌ای که این فعالیت در بنادر خوزستان با 15 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 11 میلیون و 719 هزار و 833 تن رسید.

وی تصریح کرد: ترانزیت نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به میزان یک‌میلیون و 493 هزار و 620 تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از 41 درصد رشد برخوردار بود که این حجم جابه‌جایی کالا توسط 79 فروند کشتی انجام شده است.

معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر استان خوزستان خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری کالای نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نیز با رشد 15 درصدی از10 میلیون و 215 هزار و 947 تن در مدت مشابه در سال  گذشته به 11 میلیون و 719 هزار و 833 تن در 11 ماهه سال جاری رسید.

وی همچنین عنوان کرد: در مجموعه بنادر استان خوزستان میزان رشد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی از 10 میلیون و 217 هزار و 488 تن در 11 ماهه سال گذشته به 11 میلیون و 719 هزار 833 تن در 11 ماهه امسال رسیده که از رشد 15 درصد برخوردار بوده است.

خجسته همچنین از افزایش تعداد شرکت‌های تخلیه و بارگیری مواد نفتی به چهار شرکت خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا دو پست اسکله به همین منظور لایروبی شده و امکان پهلودهی کشتی‌هایی با تناژ بالاتر فراهم شده و تناژ کشتی های تانکر ورودی به 51 درصد افزایش یافت که به دنبال آن برای نخستین بار یک فروند کشتی با تناژ 35 هزار و 162 تن در اسکله‌های این مجتمع بندری بارگیری کرد.

وی، الزام شرکت‌های تخلیه و بارگیری مواد نفتی به انجام اقدامات اصلاحی بر روی تأسیسات تخلیه و بارگیری را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرده که منجر به افزایش توان و میزان بارگیری این دست محموله‌ها شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان همچنین گفت: در همین مدت نخستین محموله کانتینر یخچالی بالغ بر 50 تن آبزیان دریایی از پایانه کانتینر یخچالی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در بهمن‌ماه سال جاری بارگیری و صادر شد.

وی افزود: این محموله کانتینر یخچالی بالغ بر 50 تن آبزیان دریایی است که از پایانه کانتینر یخچالی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بارگیری و صادر شد.

خجسته تصریح کرد: با آغاز به کار و فعالیت پایانه کانتینر یخچالی به منظور تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غذایی و خشکبار، امکان صادرات انواع محصولات غذایی برای صاحبان کالای بخش دولتی و خصوصی در استان خوزستان و استان‌های همجوار مهیا شده است.

وی اظهار کرد: با بارگیری دو کانتینر، نخستین محموله عروس دریایی(Jelly Fish) به وزن 50 تن و 400 کیلو گرم، نخستین محموله این پایانه به مقصد بندر هایفونگ ویتنام صادر شد.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول