اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خواستار داد

رونق مبادلات کانتینری در بنادر خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خواستار رونق مبادلات کانتینری در بنادر خوزستان برای کاهش هزینه تمام شده کالا شد.

رونق مبادلات کانتینری در بنادر خوزستان
ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص سابقه درخشان منطقه ویژه بندرامام خمینی (ره) چنین اظهار داشت: نقش مؤثر در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به عنوان دومین بندر مهم کشور، نزدیکی به بزرگترین مراکز صنعتی کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و ... در نیمه غربی کشور با بیش از 70 درصد تراکم جمعیتی از عمده دلایل توجه ویژه داخلی و خارجی به این بندر است.
وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی به مراکز عمده صنعتی کشور و همچنین برخورداری از ظرفیت‌های قوی برای توسعه صادرات مجدد کالا از جمله دیگر دلایل توجه وافر به این بندر در کشور است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه کلیه زیرساخت‌های لازم به‌منظور عملیات کانتینری در بنادر خوزستان فراهم شده تصریح کرد: برخورداری از ظرفیت توسعه ترانزیت به کشورهای همسایه در محورهای غربی و شمال غربی کشور و همچنین زمینه‌های مناسب به ‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی از دیگر علل توجه به این بندر اقتصادی ا‌ست.
وی اضافه کرد: البته در راستای رفع مشکلات موجود در این بندر نیز تاکنون اقدامات مؤثر و مطلوبی صورت گرفته و مسائل خرد و کلان بندر توسط این اداره مورد بازبینی قرار گرفته است.
ایدنی با بیان اینکه اعضای اتحادیه صادر کنندگان خشکبار استان خوزستان و انجمن شرکت‌های کشتیرانی کشور ضمن نشست مشترکی با مدیران بنادر استان خوزستان راهکارهای افزایش صادرات کانتینری از بنادر خوزستان را بررسی کردند، گفت: این نشست مشترک فرصتی ارزنده به‌منظور هم‌اندیشی همه این عوامل برای بررسی راه‌های افزایش صادرات در بنادر استان خوزستان و ارتقای جایگاه آن بود.
وی با توجه به به آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و زیرساخت‌های آماده در این مجتمع بندری خاطرنشان کرد: این مهم فرصتی بسیار مناسب به‌منظور رونق صادرات انواع کالا از جمله خرما و خشکبار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه بر تعامل امر صادرات در بنادر استان اشاره کرد و افزود: آغاز به کار پایانه کانتینرهای یخچالی زمینه‌ساز رونق صادرات انواع آبزیان در استان خوزستان است.
وی اظهار داشت : با انجام تمهیدات لازم، زمینه تأمین برق پایدار به‌منظور کانتینرهای یخچالی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فراهم شده و در دیگر زمینه‌ها نیز آماده ارائه خدمات و واگذاری فضا است. 
ایدنی در پایان رونق مبادلات کانتینری در بنادر خوزستان را وظیفه‌ای همگانی در راستای کاهش هزینه تمام شده کالا عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول