اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

سهم 38 درصدی بنادر خوزستان از صادرات کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سهم بنادر خوزستان از صادرات کشور بیش از 38 درصد است.

سهم 38 درصدی بنادر خوزستان از صادرات کشور
ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت روز صادرات  اظهار داشت: در جهان امروز سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فن‌آوری در زمینه‌های مختلف علمی، تأثیر بسزایی در شیوه زندگی و رشد اقتصادی به جای  گذاشته به نحوی که این تحولات، ارتباط سریع ملت‌ها با یکدیگر و عدم تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی و بسته، محصولات تولیدی، خدماتی، دانش فنی و مهندسی و ... را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی افزود: توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی، همچنین حفظ شرایط و ماندگاری در آن حاصل نمی‌شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که به صورت قانونی غیرقابل تغییر باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه کشورها نیز به‌منظور توسعه  اقتصادی ناگزیر به اصلاح ساختار تولید خود شده‌اند گفت: امروز کشورهای جهان با توجه به نیاز تأمین کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز به امر بازاریابی و توسعه صادرات توجه خاصی می‌کنند.
وی اضافه کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی و سازمان‌های خدمات‌رسانی تجاری از قبیل حمل و نقل، مؤسسات مالی و اعتباری، بیمه، گمرک و ... به وظایف خود به خوبی عمل کنند و از سوی دیگر تدوین استراتژی در راستای اشاعه فرهنگ تولید بهترین کالا برای صادرات نیز بسیار کارساز خواهند بود.
به گفته ایدنی استان خوزستان با جمعیتی قریب به پنج میلیون نفر و به‌عنوان پنجمین استان پرجمعیت کشور با سهم یک و 16 درصدی از تولید ناخالص ملی به‌عنوان دومین استان تأثیرگذار در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: در این میان بنادر خوزستان طی سه سال گذشته با سهم 38 درصدی از صادرات کشور، سالانه بیش از 9 میلیون تن انواع محصولات را به کشورهای جهان صادر کرده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: اقتصاد نوین، پرداختن به صادرات را مناسب‌ترین راه عبور از مشکلات اقتصادی دانسته و بر اساس توسعه صادرات را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی مطرح می‌کند.
وی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته یکی از پیشرفته‌ترین سکوهای صادراتی کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: این استان با بهره‌مندی از ذخائر غنی معدنی، منابع طبیعی، بستر خوب کشاورزی و ... دارای پتانسیل‌های فراوانی در راستای توسعه صادرات کشور است.
ایدنی اضافه کرد: بهره‌مندی این بندر از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی یکی از مهمترین ساز و کارهای افزایش نقش استان خوزستان در تحقق سند چشم انداز کشور است.
وی در پایان اظهار داشت: از این‌رو بنادر استان خوزستان با پشتوانه 80 سال تجربه در صنعت حمل و نقل دریایی کشور و با بهره‌مندی از امکانات، تجهیزات، دانش فنی نوین و ... پذیرای همه دست‌اندرکاران عرصه تولید کالا، خدمات، صاحبان کالا، تجار، بازرگانان و سایر فعالان عرصه تجارت است.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول