اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه زنگ ایمنی مدارس مشهد:

پروژه زنگ ایمنی مدارس مشهد تا سال 91 ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه زنگ ایمنی مدارس مشهد گفت: برگزاری پروژه زنگ ایمنی مدارس در مشهد تا سال آینده ادامه دارد.

پروژه زنگ ایمنی مدارس مشهد تا سال 91 ادامه دارد

مصطفی آهنچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پروژه زنگ ایمنی در بحث آموزش دانش‌آموزان مدارس سطح شهر مشهد از نیمه دی‌ماه توسط فرهنگسرای ایمنی شروع به فعالیت کرده و در ابتدای برگزاری این طرح روزانه سه تا چهار مدرسه مورد آموزش قرار می‌گرفت ضمن اینکه تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در هفته دوم برگزاری این طرح 10، هفته سوم 14، هفته چهارم 19 ، هفته پنجم 60 و اکنون به طور میانگین هفته‌ای 50 تا 60 مدرسه آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: این طرح از ناحیه شش آموزش و پرورش شروع و اکنون در ناحیه یک و منطقه تبادکان دنبال می‌شود و تاکنون حدود 80 هزار نفر دانش‌آموز آموزش دیدند که نسبت دختر و پسر در این طرح برابری می‌کند.

آهنچی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 350 مدرسه سطح شهر در این طرح گفت: در مقطع دبیرستان اقدام به آموزش اطفای حریق و در مقاطع دبستان و راهنمایی اقدام به برگزاری جنگ‌های شادمانه و اهدای جوایز می‌نماییم.

وی آشنایی با وسایل خطرناک و خطرساز، آموزش شماره تلفن 125، آموزش استفاده از کپسول و انجام عملی اطفای حریق، پیشگیری از حوادث و مواجه با حوادث را از جمله سرفصل‌های آموزش‌های این طرح عنوان کرد و یادآور شد: در افق طرح باید 900 مدرسه را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده آموزش دهیم.

وی این طرح را رایگان و مختص دانش‌آموزان مدارس خواند و افزود: 81 میلیون تومان بودجه برای این طرح از طرف سازمان فرهنگی تفریحی ابلاغ شده است که با توجه به بودجه لحاظ شده تاکنون بهترین آموزش‌ها را اجرا کرده‌ایم.

مدیر پروژه زنگ ایمنی مدارس مشهد افزود: مربیان این طرح را افراد دارای مدرک داخلی سازمان آتش‌نشانی، آموزش دیدگان طرح سفیران ایمنی و آتش‌نشانان با تجربه تشکیل می‌دهند و نحوه آموزش به صورت عملی است.

وی حامیان این طرح را آموزش و پرورش، سازمان آتش‌نشانی، فرهنگسرای ایمنی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و گفت: ما ضمن آموزش یک ساعته در هر مدرسه به دانش‌آموزان محصولات فرهنگی سازمان، کتاب، کتابچه، بروشور، CD، کلاه و دیگر محصولات را اهداء می‌کنیم.

وی اجرای این طرح را تا 27 اسفندماه عنوان کرد و افزود: بعد از تعطیلات نوروزی در مدارس اجراهای سال جدید شروع می‌شوند ضمن اینکه در سال آینده 20 اکران شهری در مناطق هفت‌گانه آموزش و پرورش نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول