اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:

ایمنی به عنوان یک فرهنگ عمومی باید معرفی و تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان خوزستان گفت: باید برنامه‌ریزی شود که فرهنگ عمومی مقوله ایمنی را بپذیرد و آن را به عنوان یک موضوع مهم به نسل آینده منتقل کند.

ایمنی به عنوان یک فرهنگ عمومی باید معرفی و تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی حق بین عصر امروز در همایش ایمنی مصرف کنندگان گاز اظهار داشت: فرهنگ ایمنی از مقوله‌های مهمی است که در جامعه ایرانی آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و هر از چند گاهی با وقوع حوادثی ناگوار زنگ خطر برای مردم و مسئولان در این زمینه به صدا در می‌آید.

وی گفت: درسال 84 در سطح کشور 907 نفر، در سال 85 تعداد 973 نفر، در سال 86 در مجموع کشوری یکهزار و 24 نفر، در سال 87 تعداد 789 نفر  و در سال 88 تعداد 769 نفر در ایران بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

حق بین تاکید کرد: آموزش و فرهنگسازی مستلزم زمان است اما با برنامه‌ریزی مطلوب برای رسیدن به هدف می‌توان در مسیر تحقق شاخص‌های مد نظر حرکت کرد.

به گفته وی، نظام مهندسی خوزستان بیش از 8 هزار عضو دارد که از این تعداد یکهزار و248 نفر در رشته مکانیک مرتبط با گاز و نظارت بر آن فعالیت می‌کنند. از این تعداد 431 نفر پروانه اشتغال به کار دارند و 254 نفر از آنها موظف گاز هستند که با بازدید از پروژه‌های ساختمان بر نحوه گازکشی و تاسیسات مکانیکی آن نظارت می‌کنند.

حق‌بین استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، توجه به کیفیت طراحی  و اجرای تاسیسات ساختمان‌ها، دقت در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های حرارتی، استانداردسازی مواد سوختی، آموزش به مصرف کنندگان را به عنوان پیشنهاداتی برای ارتقای ایمنی مصرف کنندگان گاز  مطرح کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان خوزستان با سپاسگزاری از شرکت گاز برای گازرسانی به مناطق مختلف استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری‌های بیشتر این دو دستگاه اجرایی شاهد عدم بروز حوادث و اتفاقات ناشی از گاز طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول