اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره حمل و نقل هرمزگان صورت گرفت

توزیع 2 هزار کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت سواران روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: 2 هزار کلاه ایمنی و 10 هزار برچسب شبرنگی با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی این نوع وسایل‌نقیله در بین موتورسواران روستاهای بندرعباس توزیع شد.

توزیع 2 هزار کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت سواران روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس کوروش جهانبخش ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران روستاهای مجاور شهر بندرعباس اظهار داشت: نسبت قابل توجه‌ای از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان را عابران پیاده و موتورسواران متحمل شده‌اند.

این مسئول افزود: اهمیت رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور به همراه استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات موتورسیکلت است.

به گفته این مدیر، بی‌تفاوتی‌، مصائبی را گریبان‌گیر راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده می‌کند که تلفات منجر به فوت حتی یک نفر موجب اثراتی جبران ناپذیر در جامعه خواهد بود.

وی در ادامه به بیان اهداف اجرای طرح‌های ایمنی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط خاص روستاها و لزوم استفاده از موتورسیکلت برای ساکنان این مناطق، به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و بی‌توجهی به استفاده از کلاه ایمنی صدمات زیادی به راکبان وارد شده است.

جهانبخش در همین راستا افزود: لذا در راستای اجرای این طرح به لحاظ تهیه جوانب از جمله اعمال قوانین و ارائه آموزش‌های لازم در بخش و توصیه‌های ارشادی قانونی و توزیع تجهیزات تلاش شده که با ارتقای ایمنی و سلامت جوانان کیان خانواده‌ها حفظ شود.

علی مجیدزاده  فرمانده پلیس راه هرمزگان نیز در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران روستای کنارو گفت: یکی از ارکان مهندسی ترافیک آموزش است، لذا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک اقدامات اثربخش و مناسبی صورت گرفته است.

مجیدزاده ادامه داد: با توجه به فرارسیدن سال نو و افزایش ترافیک جاده‌های استان با رعایت نکات ایمنی و دوری از مخاطرات جاده‌ای جامعه را به سوی آسایش و سفرهای ایمن سوق دهیم.

فرمانده پلیس را استان هرمزگان در ادامه متذکر شد: در حال حاضر سالانه بیش از 23 هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم که رقم قابل توجهی از آن مربوط به موتورسواران است و علی‌رغم اینکه موتورسیکلت وسیله حمل و نقل آسانی است، ولی سرعت بالا، استفاده نادرست و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین خطرآفرین بوده و خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از متوفیان تصادفات را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: استفاده از کلاه ایمنی نقشی اساسی در حفظ جان راکبان این نوع وسایل‌نقلیه دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول