اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آشنایی فعالیت‌های آستان قدس صورت گرفت

بازدید متخصصان کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها از حرم رضوی

خبرگزاری فارس: متخصصان و جراحان شرکت‌کننده در نخستین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها بیمارستان رضوی از بناهای تاریخی، کتابخانه و موزه‌های حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

بازدید متخصصان کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها از حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌ قدس رضوی، این متخصصان که از کشورهای مختلف جهان در این کنگره بین‌المللی حضور یافته‌اند، پس از بازدید از موزه‌ها، کتابخانه و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با گوشه‌ای از فعالیت‌های آستان ‌قدس رضوی و خدماتی که این نهاد به زائران غیر ایرانی ارائه می‌دهند، آشنا شدند.

پرفسور«استرودینگ» از انگلستان در این بازدید گفت: بسیار برایم جالب بود که در یک مکان مذهبی آثار تاریخی و کهن ایرانی و اسلامی نگه‌داری می‌شود.

وی افزود: تاریخ و فرهنگ ایرانی و اسلامی را در موزه‌های آستان‌ قدس رضوی به وضوح می‌توان دید و هنرهایی که هنرمندان ایرانی در بافت فرش‌های خود به ‌کار برده‌اند، بسیار زیباست و جای تحسین دارد.

خانم«هلکی لوب» از متخصصان آلمانی در حاشیه بازدید خود از مرکز اسناد و کتابخانه‌های آستان ‌قدس رضوی، وجود چنین کتابخانه بزرگ و باعظمتی را در یک مکان مذهبی جالب عنوان کرد و اظهار داشت: این کتابخانه از جمله کتابخانه‌های مطرح دنیا است که کتاب‌ها و نسخ خطی قدیمی بسیاری در آن نگه‌داری می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها با حضور 50 متخصص و صاحب‌نظر از پنج قاره جهان و 400 شرکت‌کننده داخلی در روزهای 18 و 19 اسفندماه جاری در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول