اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی تاکید کرد

آشنایی دانش‌آموزان آذربایجان غربی با مفاهیم ایمنی جاده‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی گفت: دانش‌آموزان آذربایجان غربی با مفاهیم و نکات ایمنی جاده‌ای آشنا شوند.

آشنایی دانش‌آموزان آذربایجان غربی با مفاهیم ایمنی جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بابک شیوخی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان مقطع راهنمایی که از دستاوردهای این مرکز بازدید می‌کردند اظهار داشت: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان با بررسی و مطالعه این اطلاعات، راهبردها و راهکارهایی در راستای افزایش ضریب ایمنی محورها ارایه می‌کنند.

وی افزود: این مرکز از واحدهای گوناگونی تشکیل شده که نتیجه فعالیت هر یک از بخش‌ها در روند اجرای اقدامات راهداری و طرح‌های عمرانی اهرم کارسازی محسوب و اطلاعات و داده‌های شبکه حمل و نقل جاده‌ای از قبیل وضعیت جاده‌ها، موقعیت جغرافیایی محورها و آمار تصادفات جاده‌ای در این مرکز گردآوری می‌شود.

شیوخی با بیان اینکه همه روزه اطلاعات جامعی از وضعیت راه‌ها از طریق تلفن گویای 141 در اختیار رسانه‌های جمعی و مخاطبان قرار می‌گیرد گفت: مهمترین فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌ها در هفت بخش سامانه گویای 141، پیش‌بینی جوی محورها، جمع‌آوری اطلاعات و آمار تصادفات جاده‌ای، دوربین‌های نظارتی تصویری، سامانه ناوبری ماشین‌آلات، سامانه هوشمند اطلاع‌رسانی و تشخیص پیش‌بینی یخ زدگی تعریف شده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم و نکات ایمنی در جاده‌ها تصریح کرد: باید زمینه‌های مشارکت و حضور مردم به ویژه آینده‌سازان کشور در عرصه راهداری فراهم شود. رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان خاطرنشان کرد: امسال بسته‌های فرهنگی متشکل از کلاه ایمنی، کتابچه مسافت راه‌ها، نرم‌افزار GPS و بروشور آشنایی با فعالیت‌های راهداری بین دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول