اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

برپایی هفت‌سین قرآنی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: هم‌زمان با تعطیلات نوروزی هفت‌سین قرآنی در امام‌زادگان سطح استان برپا می‌شود.

برپایی هفت‌سین قرآنی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی با اشاره به برنامه‌‌های فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری در امام‌زادگان شاخص استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امام‌زادگان شاخص استان، پیش‎بینی امام جماعت، برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر مسافران عید نوروز قرار دارند در این برنامه دیده شده است.

وی افزود: انجام برنامه‌های ابتکاری برای تحویل سال نو نظیر تهیه هفت سین‌های قرآنی و معنوی در امام‌زاده‎ها نمونه‌هایی از این اقدامات است.

گرایلی با اشاره به تهیه و توزیع بروشورهای فرهنگی با محوریت زندگینامه امام‌زادگان، مباحث عقیدتی، ترویج فرهنگ وقف، اعمال عید نوروز و توزیع در بین زائران و مسافران نوروزی، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار امام‌زادگانی که ظرفیت لازم را دارند در این امام‌زادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و خردسالان که در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه حضور دارند از قبیل تهیه هدایای ویژه و آماده‌سازی قسمتی از محوطه بقعه متبرکه برای نصب وسایل تفریح و بازی کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار داشت: انجام برنامه‌های لازم در مورد حجاب و عفاف، جلوگیری از ورود خانم‎های بد‎حجاب به محل امام‌زاده‎‎ها توسط خادمان خواهر و ارشاد آنان و نصب پلاکاردهای مختلف در رابطه با موضوع حجاب و عفاف، از دیگر اقدامات این اداره‌کل است.

گرایلی اقدامات رفاهی و خدماتی در طرح نوروزی را غبارروبی و نظافت امام‌زادگان و بقاع متبرکه، آمارگیری تقریبی زائران و مراجعان به بقاع و اماکن مذهبی در طول شبانه‌روز تا پایان تعطیلات نوروزی، پیش‌بینی و آماده‌سازی کلیه فضاهای خدماتی مورد نیاز زائران و پاکیزه نگه داشتن صحن، استفاده از خدام افتخاری و نیروهای داوطلب واجد شرایط و دارای رفتار و اخلاق به صورت شبانه‌روزی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ، جلوگیری از ایجاد ترافیک با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری و استقرار اکیپی از هلال‌احمر در امام‌زاده‎ها برای رفع مشکلات احتمالی زائران در ایام نوروز از جمله اقدامات این اداره‌کل در ایام نوروز است.

گرایلی، ارائه خدمات رسانی را از سوی خادمان بقاع و امام‌زادگان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و ورود مسافران به استان لازم است به بهترین نحو پذیرایی و خدمات‌رسانی صورت گیرد.

وی با تأکید بر حضور مستمر ائمه جماعات در بقاع متبرکه افزود: سعی می‌شود نمازهای واجب به صورت جماعت در مساجد و امام‌زادگان استان در سه وقت برگزار شود.

گرایلی گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28 اسفندماه جاری تا 14 فروردین‌ماه در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول