اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه سلامت محیط کار دانشکده پزشکی نیشابور:

نبود نظارت کافی در امحای زباله‌ها از چالش‌های بهداشت محیط است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه سلامت محیط کار و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: نداشتن نظارت کافی بر دفن بهداشتی زباله‌ها و امحای آن از چالش‌ها و مسائل بهداشت محیط است.

نبود نظارت کافی در امحای زباله‌ها از چالش‌های بهداشت محیط است

نعمت‌الله معروفی در گرامیداشت یازدهم اسفند روز ملی بهداشت محیط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور‌ اظهار داشت: کنترل عوامل طبیعی در ارتقای سلامت انسان نقش اساسی و کلیدی دارد.

رئیس گروه سلامت محیط کار و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: آلاینده‌های محیط که از تنوع، گستردگی و پیچیدگی خاصی برخوردارند، می‌توانند هر 3 بعد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت انسان را با خطر مواجه کنند.

وی حفظ و صیانت محیط را مستلزم انضباط و رعایت نظم اجتماعی دانست و افزود: ضمانت اجرایی آن نیز وجود قوانین و آیین‌نامه‌های قوی و محکمی است که اجرای آنها می‌تواند آثار سوء و زیان‌بار آلودگی‌های محیطی را به حداقل ‌ممکن برساند.

رئیس گروه سلامت محیط کار و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور نداشتن نظارت کافی بر دفن بهداشتی یا امحای آن و تمیز نگه‌ داشتن محیط ‌زیست را یکی دیگر از چالش‌ها و مسائل بهداشت محیط دانست.

معروفی تأکید کرد: زباله‌ها نه تنها سبب تولید بیماری‌، تعفن و زشتی مناظر می‌شود، بلکه می‌توانند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را به بار آورند.

وی گفت: برای تحقق اهداف بهداشت محیط شهرستان نیشابور نمی‌توان به توان فکری و اجرایی این دانشکده متکی بود.

وی تأکید کرد: حل مشکلات بهداشت محیط در چهارچوب شرایط کنونی و آینده، نیازمند مشارکت دیگر گروه‌های تخصصی با مهارت‌ها و تخصص‌هایی غیر از بهداشت محیط و نیز دخالت فعال و همکاری اقشار مختلف مردم است.

رئیس گروه سلامت محیط کار و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور خاطرنشان کرد: رشد روزافزون پدیده شهرنشینی، پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده‌ها خطرات بسیاری را متوجه انسان می‌کند بنابراین فعالیت‌ها و خدمات بهداشت محیط به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، امری ضروری و انکارناپذیر است.

معروفی تصریح کرد: 11 اسفند روز ملی بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه‌های بهداشت محیط محسوب می‌شود و می‌تواند تلاشی دیگر برای آماده‌سازی عمومی و جلب همکاری‌های بین بخشی و حمایت مسئولان باشد.

رئیس گروه سلامت محیط کار و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور افزود: فرارسیدن روز ملی بهداشت محیط فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همکاران، بازنگری فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ریزی برای آینده را فراهم می‌کند.

وی در ارتباط با رعایت بهداشت محیط از مردم خواست از خرید هر گونه موادغذایی نظیر ساندویچ، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و سایر مواد که در مکان‌های غیر بهداشتی توسط افراد دوره‌گرد عرضه می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول