اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

مخالفت با احداث زباله‌سوز شایسته نیست/ درآمد سالانه 3 هزار میلیاردی از صنعت زباله‌سوز

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مردم حاضر هستند زباله را در معابر ببینند، اما با محلی که قرار است زباله‌سوز احداث شود مخالفت می‌کنند.

مخالفت با احداث زباله‌سوز شایسته نیست/ درآمد سالانه 3 هزار میلیاردی از صنعت زباله‌سوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عیسی هاشمی شب گذشته در همایش شهرداران و جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در سالن شماره یک استانداری، اظهار داشت: به سرعت به سمت دولت الکترونیک پیش می‌رویم و جامعه ما هم الکترونیک می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای اجتماعی ما در این مسیر تغییر می‌کند، گفت: دست زدن به سکه و اسکناس یقیناً آثار زیانباری برای شهروندان به همراه دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه شهرداران به ویژه در شهرهای بزرگ نسبت به ارائه کارت شهروندی اقدام کنند، ادامه داد: بسیاری از استان‌ها در این زمینه پیشتاز هستند و مازندران هم می‌تواند به عنوان استان پیشتاز گام جدی بردارد.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته در این زمینه پیشرو هستند، بیان داشت: ‌امروز در فرودگاه‌های دنیا باجه خرید و فروش بلیط مطرح نیست، دستگاه‌هایی متصل به اینترنت هستند که مشتری کار خود را با دولت الکترونیک انجام می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما در ابتدای راه هستیم، تصریح کرد:‌ باید تلاش کرده و از امکانات موجود استفاده کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، مهم‌ترین موضوع پیشرو را انتخابات دانست و بیان داشت: از روز پنجشنبه تبلیغات کاندیداها آغاز شده و شهرها چهره دیگری به خود می‌گیرند.

هاشمی با بیان اینکه طی 33 سال پس از انقلاب اسلامی 29 انتخابات برگزار کرده‌ایم، گفت: ‌12 اسفند، سی‌امین انتخابات کشور خواهد بود که برگزاری این میزان انتخابات در تاریخ سابقه ندارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران عنوان کرد: برگزاری انتخابات، اثبات دموکراسی و درسی برای جهانیان است.

وی ادامه داد: در مدت هفت روز که شهرها زیر تبلیغات متعدد کاندیداها قرار خواهند گرفت، شهرداران آمادگی لازم را داشته باشند. امیدواریم انتخابات بسیار خوب با مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هر شهرداری، نیروی خستگی‌ناپذیر و در خط مقدم جبهه خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد، متذکر شد: شهرداران مجریان ایجاد شادابی جوامع هستند.

هاشمی با بیان اینکه ظرفیت شهرداران ما باید به اندازه‌ای باشد که بتوانند مملکت‌ها را اداره کنند، گفت: رئیس جمهوری بسیاری از کشورها و از جمله کشور ما، شهردار پایتخت بوده‌اند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به بافت‌های فرسوده در استان، اضافه کرد: با توجه به اینکه بر روی کمربند زلزله در شمال کشور قرار داریم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 54 درصد جمعیت استان که جمعیت شهری هستند در 1.75 درصد مساحت استان زندگی می‌کنند، گفت: باید تلاش ویژه داشته و جمعیت شهرنشین را در این وسعت کم مدیریت کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها 2 برابر بودجه مصوب درآمد داشتند، ادامه داد: درصد زیادی از این موضوع به نوع مدیریتی بستگی دارد که بر آن شهرداری حاکم است.

این مسئول با بیان اینکه زباله چهره استان را نازیبا کرده و اقدامات ما را زیر علامت سئوال بزرگ قرار می‌دهد، افزود: کارهای زیادی انجام شده و مطالعه و جمع‌بندی هم به بحث زباله‌سوز رسیده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نگاه مردم به زباله همین نگاهی است که در جاده‌ها، معابر و خیابان‌ها می‌بینیم، خاطرنشان کرد: نگاه مردم به این مسئله باید تغییر کند.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری‌ها اصحاب رسانه را به کار گیرند و از این ظرفیت استفاده کنند، یادآور شد: در بسیاری موارد شهرداری‌ها یا از این ظرفیت عظیم استفاده نمی‌کنند و یا استفاده درست ندارند.

وی با اشاره به اینکه مردم حاضر هستند زباله را در معابر ببینند، اما با محلی که قرار است زباله‌سوز احداث شود مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: زباله‌سوز یک سیستم کاملاً بسته و بدون آثار جانبی و مسائل زیست محیطی است.

هاشمی ابراز داشت: شهرداران شهرهایی که قرار است زباله‌سوز احداث کنیم برای فرهنگ‌سازی این مسئله از اصحاب رسانه مدد بگیرند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در این مسیر با مقاومت‌هایی مواجه می‌شویم که شایسته مردم مازندران نیست، گفت: درآمد زباله‌سوز در کشورهای پیشرفته سالانه 3 هزار میلیارد تومان است و حتی زباله را خریداری و وارد می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه کشور تحولات عمیقی را تجربه می‌کند، خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید چهره بعضی شهرها را روزانه تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید از حرف گذشته و عمل کنیم، اذعان داشت:‌ کارهایی شروع کرده اما ادامه نداده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان متذکر شد:‌ یک شهردار در طول عمر خدمتی باید در حال دویدن باشد و حتی یک لحظه هم حق ایستادن ندارد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول