اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

دانش‏نامه روحانیت و دفاع مقدس تدوین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند به مناسبت اول اسفند، روز روحانیت و دفاع مقدس خواستار تدوین دانش‏نامه روحانیت و دفاع مقدس شد.

دانش‏نامه روحانیت و دفاع مقدس تدوین شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: هر ساله در روزهای نخست اسفندماه، یاد و خاطره دلاورمردی‏های روحانیت در جبهه‏های حق علیه باطل گرامی داشته می‏شود.

وی ادامه داد: در سال 1365 شمسی در چنین روزی هواپیمایی در مسیر مناطق جنگی جنوب و در 25 کیلومتری شهر اهواز مورد اصابت موشک هواپیماهای جنگی رژیم بعث قرار گرفت و ساقط شد.

علاءالدینی اضافه کرد: یکی از چهره‏های شاخص حاضر در آن هواپیما که به درجه رفیع شهادت نائل آمد، حجت‏الاسلام شیخ فضل‏الله محلاتی نماینده امام راحل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه دماوند افزود: در آن حادثه دلخراش، 50 تن از عزیزان مبلغ در جبهه‏های جنگ خون خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و به همین مناسبت روز نخست اسفند با عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام‏گذاری شده است.

وی حضور روحانیت در تمام عرصه‏های انقلاب اسلامی را حامل پیام‏های بسیاری خواند و افزود: امروز روحانیت مبارز و بیدار ایران اسلامی همچون روزهای مبارزه و انقلاب با ندای ولایت فقیه به‌عنوان صف‏شکن وارد عرصه کارزار با استکبار جهانی می‏شوند.

علاءالدینی با بیان اینکه روحانیت برای دفاع از کشور و انقلاب مهیا است افزود: روحانیت برای حفظ ارزش‏های کشور اسلامی ایران و انقلاب اسلامی همواره آماده جانفشانی و حضور در عرصه‏های مختلف است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در هر دسته از نیروهای حق علیه باطل چهره روحانیان به طور شاخص دیده می‏شد.

وی روحانیت را عاملی برای تقویت روحیه رزمندگان در خطوط مقدم جبهه دانست و گفت: بر اساس نظریه‏های کارشناسان حوزه جنگ، 75 درصد عوامل موفقیت در میدان نبرد علیه دشمن حفظ روحیه و استحکام آن است.

علاءالدینی تصریح کرد: در همین حال در آن دوران حماسه و آتش آنچه بیش از هر بحثی موجبات ارتقای سطح روحی رزمندگان اسلام را فراهم می‏ساخت، حضور و اقدامات معنوی روحانیان بود.

امام جمعه دماوند با اشاره به بیانات امام راحل (ره) پیرامون حضور روحانیان در جبهه‏های جنگ یادآور شد: معمار کبیر انقلاب به واسطه حضور بارز روحانیت در جبهه‏های حق علیه باطل مدال افتخار ارزنده‏ای را به این قشر عطا فرمود.

وی ادامه داد: امام راحل عظیم‏الشأن (ره) فرمودند که "شما روحانیان حاضر در جنگ رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتید".

علاءالدینی پیرامون آمار شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس 4 هزار و 50 برادر و 15 طلبه خواهر به شهادت رسیدند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اغلب این روحانیان در حین دو عملیات کربلای چهار و کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی از آمار 10 برابری شهدای روحانی نسبت به سایر صنوف سخن به میان آورد و افزود: از هر یک هزار نفر روحانی در جبهه‏های جنگ، یک نفر و از هر 4 هزار نفر در صنوف دیگر، یک نفر به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول