اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

انجام 20 هزار معاینه در پزشکی قانونی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از انجام 20 هزار و 213 معاینه پزشکی طی 9 ماه گذشته در پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد.

انجام 20 هزار معاینه در پزشکی قانونی زنجان
مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد معاینات پزشکی ناشی از نزاع و درگیری را 6 هزار و 858 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند این آمار نسبت به 9 ماهه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است، ولی جزو بیشترین موارد ارجاعی به پزشکی قانونی استان زنجان را شامل می‌شود.
وی معاینات ناشی از حوادث رانندگی و تصادفات را 3 هزار و 458 مورد عنوان کرد و افزود: مقایسه این آمار با آمار 4 هزار و 176 مورد سال گذشته نشان از کاهش 17 درصدی دارد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد معاینات عمومی را 19 هزار و 294 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به 9 ماه سال گذشته کاهش بیش از 13 درصدی را دارد.
وی آمار معاینات روانی را در 9 ماهه سال جاری 252 مورد عنوان کرد و اضافه کرد: این آمار نسبت به آمار سال گذشته کاهش 10 درصدی را نشان می‌دهد.
فروزش 93 مورد از معاینات صورت گرفته طی 9 ماه سال جاری را مربوط به پرونده‌های ارجاعی کمیسیون‌ها عنوان کرد که در مقایسه با آمار 9 ماهه سال گذشته که 126 مورد بوده است، کاهش 26 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد پزشکان اقدام به ارسال مرگ‌های طبیعی برای انجام معاینات می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام در اغلب موارد موجب اتلاف وقت شده و مانع عمل به وظایف تعریف شده می‌شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از انجام 20 هزار و 213 معاینه در پزشکی قانونی استان زنجان طی 9 ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: معاینات حوادث کار در بین این معاینات 272 معاینه بوده است.
وی معاینات نقص عضو و استعلاجی را هر کدام به ترتیب 3 هزار و 827 و 70 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد معاینات هر دو مورد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
فروزش از افزایش معاینات تعیین سن نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: آمار معاینات تعیین سن در 9 ماهه سال گذشته 45 مورد بوده است، که در سال جاری به 68 مورد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه معاینات استخدامی کاهش 76 درصدی را نشان می‌دهد، ادامه داد: آمار معاینات استخدامی در سال گذشته 68 مورد بود که در سال جاری به 16 مورد رسیده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد متوفیات ناشی از سوختگی را طی 9 ماه سال جاری 10 نفر اعلام کرد و گفت: در همین مدت استعمال مواد مخدر 28 کشته بر جای گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد متوفیات ناشی از غرق‌شدگی در استان زنجان پنج نفر بوده است، اضافه کرد: این آمار نسبت به آمار سال گذشته که 12 نفر بوده است کاهش بیش از 58 درصدی را نشان می‌دهد.
فروزش تعداد متوفیات ناشی از برق گرفتگی را طی 9 ماه سال جاری هفت نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته تفاوتی نکرده است.
وی از افزایش 142 درصدی تلفات ناشی از گاز گرفتگی در 9 ماهه سال جاری نسبت به همین مدت سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: آمار متوفیات گاز گرفتگی در سال گذشته هفت نفر بوده که در سال جاری به 17 نفر رسیده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش 11 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: حوادث رانندگی در 9 ماه سال جاری 287 کشته داشته در حالی که این آمار در سال گذشته 325 کشته بوده است.
وی جمع مرگ‌های غیرطبیعی را در سطح استان زنجان طی 9 ماه گذشته سال جاری 468 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نیز نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
فروزش از انجام معاینات سم شناسی و همچنین سرولوژی نیز آمار داد و تصریح کرد: طی 9 ماه سال جاری 2 هزار و 18 مورد معاینه سم‌شناسی و 40 مورد معاینه سرولوژی انجام شده که هر کدام نسبت به 9 ماهه سال گذشته افزایش بیش از 15.05 درصدی را نشان می‌دهند.
وی با اشاره به افزایش معاینات پاتولوژی نسبت به سال گذشته آمار این معاینات را 729 مورد عنوان و اذعان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد دو درصدی داشته است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول