اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت اسفناک کوچه‌های آبادان

آبادان دلزده از کنده‌کاری‌های گازرسانی

خبرگزاری فارس: گفتیم شاید تا پیش از رسیدن فصل نو و تازه بهار، کوچه‌های شهرمان نیز رختی جدید و تازه بر تن کنند که متأسفانه همچنان "رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون"...

آبادان دلزده از کنده‌کاری‌های گازرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، از زمانی که آوازه گازرسانی در این شهر به گوش مردم رسید، دلها شاد و لب‌ها خندان‌تر شد؛ از اینکه از بر دوش کشیدن کپسول‌های سبک و سنگین، کوچک و بزرگ و زوار دررفته گاز راحت خواهند شد.

فارغ از تمام شدن گاز سیلندرها و در انتظار نشستن برای پر کردنشان؛ آسوده از کشیدن این کپسول‌ها بر زمین و کوباندشان به این ور و آن‌ور؛ راحت از خطرات احتمالی آن در حین جابه‌جایی‌شان و ...

تا اینکه گازکشی و گازرسانی در این شهر جان گرفت و مردم هر منطقه به نوبت در انتظار بهره‌مندی از این نعمت خدادادی بودند...

اما امروز تا چشم باز کرده‌ایم می‌بینیم دیگر نه کوچه‌ای از دست این نعمت در امان مانده و نه پس کوچه‌ای؛ تمام شهر شده پر از کنده‌کاری؛ نه می‌توان راه پس رفت و نه پیش؛ حتی در بسیاری از مناطق نظیر کوی کارگر تردد خودرو در فرعی‌ها هم امکانپذیر نیست.

تا چشم کار می‌کند خرابی است و گودال و حفاری؛ نه تنها مردم بلکه امروز شهر هم در آستانه سال جدید دلزده از این لباس ژولیده و مندرس بر تن است!

متأسفانه یا خوشبختانه به جرأت می‌توان گفت از زمانی که موضوع گازکشی به منازل این شهرستان مطرح و اجرایی شده، آبادانی‌ها دیگر حتی یک کوچه و یا خیابان با آسفالت مناسب در شهر ندارند؛ نه اینکه در گذشته داشتند! نه، اما از اینکه امروز هست بهتر بود.

نکته جالب‌تر اینکه هیچ ارگان و اداره‌ای مسئولیت ترمیم این محل‌ها را به عهده نمی‌گیرد، نه شهرداری، نه اداره گاز و نه فرمانداری!!

بسیاری از شهروندان نگران پیامدهای ناشی از این مشکل که به واقع تبدیل به معضل شده در مناطقشان بوده و هستند و با شکایات و انتقاد به ادارات مختلف شهرستان نیز نتیجه‌ای عایدشان نشده است.

تابستان، پاییز، زمستان گذشت و حتی نعمت‌ بی‌کران باران نیز در این میان نتواسنت رنگ و روی این شهر را جانی تازه بخشد!

گفتیم شاید تا پیش از رسیدن فصل نو و تازه بهار به‌مناسبت آغاز سال نو، کوچه‌های شهرمان نیز رختی جدید و تازه بر تن کنند که متأسفانه "رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون"...

و اما همچنان آرزوی دیرینه و دست نیافتنی مردم این خطه نقش بر آب مانده؛ خیابان‌ها و کوچه‌های قابل تردد!

 

* کوچه‌های شهرمان در انتظار خانه‌تکانی

یکی از ساکنان کوی کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: از اداره گاز به خاطر خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد کمال تشکر را داریم اما چرا زمانی که حفاری‌های مربوط به نصب خطوط لوله گاز را به اتمام می‌رسانند آن محل را ترمیم نمی‌کنند؟

وی افزود: مدت زمانی است که حتی نمی‌توانیم با خودرو به کوچه‌مان تردد کنیم و همین امر مشکلات زیادی را برای ما به‌وجود آورده است.

احمد صالحی تصریح کرد: اصلاً تردد بدون وسیله نقلیه و پای پیاده نیز در این منطقه مشکل شده و در این خصوص هیچ‌ ارگانی پاسخگوی ما نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک بودن به سال جدید باید منظر شهر زیباتر شود، گفت: مگر خانه‌تکانی مختص به خانه‌ها است، باید شهرداری و ارگان‌های مربوطه به کوچه و پس کوچه‌های شهر نیز دست و رویی بکشند و آنها را زیباتر و حداقل قابل تردد کنند.

ندا امیری ساکن دیگر این منطقه اضافه کرد: مانده‌ایم با کوچه‌های بی‌ریخت و رویمان و مهمان‌های نوروزی که در راه هستند!

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت نابسامان کوچه‌های ما صحبت یک روز و دو روز نیست و مدت‌ها است که به هر دری برای دگرگونی وضعیت آنها می‌زنیم.

این شهروند آبادانی اضافه کرد: من نمی‌دانم آیا خود مسئولان حاضر هستند در این مناطق زندگی کنند؟ به راستی خون آنها از ما رنگین‌تر است؟؟

وی بیان کرد: بارها بر اثر همین مشکلات حفاری و کنده‌کاری و ... در آبادان حادثه به بار آمده؛ آیا باز باید اتفاقی پیش آید که ما به خودمان بیایم و اقدام مؤثری انجام دهیم؟

امیری گفت: من خودم شخصاً به اداره گاز و شهرداری مراجعه کردم و در هر دو مورد با پاس‌کاری مواجه شده‌ام.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کوچه‌های منطقه کوی کارگر واقعاً اسفناک است، اظهار کرد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که این موضوع را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند و گره‌ای از مشکلات ساکنان این منطقه باز کنند.

 

* ترمیم کوچه‌های کوی کارگر تا پیش از پایان سال

شهردار آبادان نیز در خصوص مشکل پیش آمده در این منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ترمیم نوارهای حفاری توسط اداره گاز آبادان بر عهده خود این ارگان است اما با توجه به حاد بودن این مشکل در برخی از نقاط شهر، شهرداری منطقه خود اقدام به ورود به ساماندهی مناطق آسیب دیده در این راستا کرده است.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده مناطق را تقسیم‌بندی کرده‌ و کار با سرعت در حال پیگیری است.

محمودرضا شیرازی تصریح کرد: در راستای رفع هر چه سریع‌تر مشکل ساکنان کوی کارگر شهرستان، بر تعداد پیمانکاران نیز افزوده و کوچه و پس کوچه‌های این منطقه در حال ساماندهی است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های این اداره، همه مناطق کوی کارگر تا پیش از سال جدید ترمیم و آسفالت می‌شوند.

شهردار آبادان اضافه کرد: از شهروندان کوی کارگر برای مشکلات پیش آمده عذرخواهی کرده و این نوید را به آنها می‌دهیم که هر چه سریع‌تر در راستای ساماندهی منطقه آنها بکوشیم.

وی عنوان کرد: مردم آبادان بسیار قدردان هستند و برای کاری که برایشان انجام می‌شود ارزش قائلند.

شیرازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروز و سال جدید هستیم شهر را هر چه بیشتر به سوی سازندگی پیش خواهیم برد.

وی در پایان از تعامل مضاعف شهروندان با این ارگان مردمی تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و اقدامات قابل توجهی را برای شهروندان در تعطیلات نوروز ترتیب داده‌ایم که امیدواریم مورد رضایت آنها واقع شود.

چه زیبا و جالب است که مردم این منطقه چون ابعاد جغرافیایی منطقه‌شان آرزوهایشان کوچه است، اگر این نبود چه می‌شد!

درد دل شهروندان این منطقه بس زیاد و ناگفتنی‌ است و امیدواریم این مشکل نیز چون سایر مشکلات مردم این منطقه به زودی برطرف شود!!

...............................

گزارش از مریم خبازی

...............................

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول