اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت نامطلوب کوچه و خیابان‌های آبادان؛

کنده‌کاری‌های ناتمام پروژه گازرسانی در آبادان

خبرگزاری فارس: متأسفانه یا خوشبختانه از زمانی که موضوع گازکشی به منازل این شهرستان به دستور شخص رئیس جمهور مطرح شد تا به امروز آبادانی‌ها حتی یک کوچه و یا خیابان با آسفالت مناسب در شهر ندارند؛ نه اینکه در گذشته داشتند! نه، اما از اینکه امروز هست بهتر بود.

کنده‌کاری‌های ناتمام پروژه گازرسانی در آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، گاز این منبع حیاتی و غنی که کاربرد آن امروزه به وضوح دیده می‌شود در بسیاری از خانه‌های شهر یافت نمی‌شود.
البته طی سال‌های اخیر به حق و انصاف در بحث گازکشی و نصب خطوط این ماده غنی اقدامات شایان توجهی صورت گرفته اما به دلیل کم‌کاری و یا بهتر بگوییم بیکاری عده‌ای مسئولان، هنوز برخی شهروندان آبادانی باید کپسول بر دوش در محله و کوچه‌های این شهر به دنبال خودروهای حمل گاز سرگردان باشند.
با گذشت بیست و سه سال از جنگ تحمیلی در این منطقه همچنان مردم صبور آبادان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
بیکاری، نامطلوبی وضعیت فاضلاب، استاندارد نبودن آب شرب، نبود تفرجگاه مناسب، وجود گرد و غبارهای وقت و بی‌وقت، وجود خیابان‌ها و معابر نامطلوب سطح شهر و هزار و یک مشکل و معضل دیگر که چند وقتی ا‌ست تکرارش برای من و تو خواننده زیاد هم خوشایند نبوده است.
متأسفانه یا خوشبختانه از زمانی که موضوع گازکشی به منازل این شهرستان به دستور شخص رئیس جمهور مطرح شد تا به امروز آبادانی‌ها دیگر حتی یک کوچه و یا خیابان با آسفالت مناسب در شهر ندارند؛ نه اینکه در گذشته داشتند! نه، اما از اینکه امروز هست بهتر بود.
همه کوچه و پس کوچه‌های شهر با کنده‌کاری‌های اداره مربوط به اداره گاز مواجه بوده و هیچ ارگان و اداره‌ای مسئولیت ترمیم این محل‌ها را به عهده نمی‌گیرد، نه شهرداری، نه اداره گاز و نه فرمانداری!!
بسیاری از شهروندان نگران بارندگی و پیامدهای ناشی از آن در مناطقشان بودند و با شکایات و انتقاد به ادارات مختلف شهرستان به نتیجه‌ای نرسیدند و پاییز و باران‌های پاییزی آمد و باز نعمتی در این میان حاصل نشد...
گفتیم شاید تا پیش از زمستان خیابان که نه بلکه وضعیت برخی از کوچه‌ها نسبتاً ترمیم شود که زمستان و بارش‌های آن آمد و همچنان آرزوی دیرینه و دست نیافتنی مردم این خطه همچنان نقش بر آب مانده؛ خیابان‌ها و کوچه‌های قابل تردد!

* دوباره‌کاری‌های گازکشی در آبادان 
چه زیبا و جالب است که مردم این منطقه چون ابعاد جغرافیایی منطقه‌شان آرزوهایشان کوچه است، اگر این نبود چه می‌شد!
و جالب‌تر اینکه به تازگی شنیده و صد البته دیده شده در مناطقی حفاری‌های گاز به بن‌بست رسیده و مجبور به دوباره‌کاری شده‌اند، اینکه زمان و مدت اجرای این پروژه‌ها بی‌نتیجه مانده که هیچ، مشکلات تردد و خطرات ناشی از این اتفاق برای شهروندان از سویی و هزینه‌های صرف شده و بی‌نتیجه در این راستا از سویی دیگر را چه کسی می‌تواند پاسخگو باشد؟
درد دل شهروندان این منطقه بس زیاد و ناگفتنی‌ است پس استثنائاً در این گزارش که به گفت‌وگو با فرماندار ویژه و رئیس اداره گاز شهرستان پرداخته‌ایم از بیان شکایات و انتقادات مردم صرف‌نظر می‌کنیم و یک راست می‌رویم سر اصل مطلب!
 
* کمبود قیر مهم‌ترین مشکل ترمیم حفاری‌ها
رئیس اداره گاز آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در سال‌های اخیر در راستای نصب و لوله‌کشی گاز در مناطق مختلف شهرستان اقدامات مؤثر و قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.
وی افزود: این اداره تاکنون نسبت به تعهدات خود به خوبی عمل کرده و در این خصوص از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نبوده است.
فرزاد فرجی در پاسخ به اینکه ترمیم حفاری‌های ناشی از لوله‌گذاری‌های گاز در شهرستان به عهده این اداره بوده یا شهرداری گفت: ترمیم همه حفاری‌های عملیات نصب و لوله‌گذاری گاز در شهرستان به عهده این اداره است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این راستا عدم‌وجود قیر در منطقه است.
اداره گاز شهرستان آبادان تصریح کرد: با این وجود ترمیم‌ها در منطقه صورت می‌گیرد و ما این مسئله را پشت گوش نمی‌اندازیم.
وی با اشاره به اینکه با وجود کارخانه آسفالت در منطقه اما در بسیاری از مواقع به دلیل نداشتن قیر و یا وجود نقص فنی در کارخانه، تهیه آسفالت و ترمیم حفاری‌ها با تأخیر مواجه شده تصریح کرد: این اداره بسیاری از حفاری‌ها را تا بخش زیرسازی‌ها انجام داده اما در مواردی که با کمبود قیر و تهیه آسفالت مواجه بوده، کار اجرایی را یا متوقف کرده و یا به تأخیر انداخته است.
فرجی همچنین عنوان کرد: این اداره نسبت به تعیین و تعدد پیمانکار به‌منظور ترمیم حفاری‌ها به تناسب اقدام کرده و مشکلی در این زمینه ندارد.
وی اضافه کرد: البته در خصوص مشکل مطرح شده تاکنون مراتب را به اطلاع فرمانداری رسانده و خواهان مساعدت در این زمینه شده‌ایم.
رئیس اداره گاز آبادان در خصوص اولویت‌بندی ترمیم حفاری‌ها در مناطق مختلف شهری نیز چنین اظهار داشت: برای ترمیم نوارهای حفاری در مناطق با شهرداری هماهنگ کرده و اولویت‌بندی توسط راهنمایی و رانندگی منطقه یا شهرداری صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: ممکن است کار ترمیم و رفع حفاری‌ها به درازا انجامد اما اینکه اصلاً حل نشود غیرممکن است.
فرجی گفت: امیدواریم با تعامل و حمایت بخش‌های مختلف این شهرستان به‌زودی در حل مشکلات موجود در کوچه و خیابان‌ها گامی مؤثر و بنیادی برداشته شود.
 
*مشکلات شهرستان غیرقابل انکار است
فرماندار ویژه آبادان نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان چنین اظهار داشت: مشکلات و کمبودهای موجود در شهرستان آبادان پذیرفتنی و غیرقابل انکار است.
وی افزود: کوچه و خیابان‌های این شهرستان با گذشت سالیان سال از جنگ تحمیلی هنوز نامناسب و در خور شأن شهروندان نیست.
بهرام ایلخاص‌زاده با بیان اینکه مردم این شهرستان بسیار صبور و متعهد هستند تصریح کرد: خوشبختانه با مصوبه و دستور رئیس جمهور نعمت گاز در این منطقه به جریان افتاد و البته دچار کم و کاستی‌هایی هم بوده که باید مردم با تعامل هر چه بیشتر با مسئولان شهر مدارا کنند.
وی اضافه کرد: برای به دست آوردن امکاناتی چون گاز مردم باید سختی‌هایی نیز متحمل شوند مثلاً کنده‌کاری‌های اداره گاز در قبال نصب لوله‌کشی ایجاد می‌شود که صد البته باید بعد از اتمام کار ترمیم این نقاط صورت گیرد.
فرماندار ویژه آبادان در پاسخ به اینکه اداره گاز عدم‌ترمیم مناطق حفاری را به کمبود و یا نبود قیر در منطقه نسبت می‌دهد خاطرنشان کرد: البته خرید قیر از طریق بورس انجام می‌شود و این مسئله ارتباطی به کمبود قیر در منطقه ندارد.
وی ادامه داد: هر اداره یا ارگان مرتبطی می‌تواند خرید این ماده را طبق نیاز و بودجه خود از طریق بورس در زمان مشخصی خریداری کند.
ایلخاص‌زاده ادامه داد: در غیر اینصورت می‌توان از طریق کارگاه‌های تولید آسفالت، قیر مورد نیاز را تأمین کرد.
وی همچنین در پایان از شهروندان خواست با همکاری و تعامل هر چه بیشتر با ارگان‌های مختلف شهری تا پایان یافتن عملیات نصب و لوله‌گذاری‌های شرکت گاز در شهرستان صبور بوده و بر مسئولان خرده نگیرند.
و البته تماس‌های شهروندان با سامانه 137 شهرداری شهرستان نیز در این زمینه بی‌اثر بوده و در پاسخ گفته شده که "ترمیم نوارها و کنده‌کاری‌های اداره گاز در شهرستان به عهده خود این اداره است" و بس!
گزارش از مریم خبازی
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول