اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال عرصه موسیقی:

موسیقی در کشور ما تنها به دید سرگرمی نگاه می‎شود

خبرگزاری فارس: فعال عرصه موسیقی گفت: موسیقی در کشور ما تنها به دید سرگرمی نگاه می‎شود، در صورتی که در تمام دنیا تلاش هنرمندان بر این است که موسیقی را بسازند که در تمام کشورها مخاطب داشته باشد.

موسیقی در کشور ما تنها به دید سرگرمی نگاه می‎شود

مهرداد آریافر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: موسیقی در رسانه ملی تنها برای پر کردن لا به لای برنامه‎ها استفاده می‎شود و این نقد به رسانه‎های ما وارد است که چرا موسیقی سنتی و ایرانی را در حاشیه قرار داده‎اند.

وی افزود: دوستداران موسیقی ایرانی و سنتی انتظار دارند که این موسیقی نباید به فراموشی سپرده شود، اما آیا بدون در اختیار داشتن رسانه و هم‌چنین فضای پخش و با وجود تمام محدودیت‌ها می‌توان این انتظار را از فعالان عرصه موسیقی سنتی داشت.

این کارشناس و فعال عرصه موسیقی در ادامه بیان داشت: فضای هنری امروز کشور ما تنها برای فعالان عرصه تصویر باز است، اما هنرمندان عرصه موسیقی تنها از راه برگزاری کنسرت می‎توانند درآمدزایی کنند که با فضای بسته برگزاری کنسرت تنها روزنه تأمین معاش برای آنها بسته است و اگر هم بتوانند پس از چند ماه تمرین کنسرت برگزار کنند، باید به همین اندازه پس از اتمام برنامه‎ها بیکار بمانند.

وی در مورد وضعیت موسیقی بی‎کلام گفت: در حال حاضر موسیقی بی‎کلام ساخته می‎شود، اما بازار ندارد.

آریافر اضافه کرد: موسیقی سنتی و ایرانی آهنگ‌ساز مؤلف یا ندارد و یا تعداد کمی آهنگ‌ساز مؤلف وجود دارد و این امر سبب شده که برخی موسیقی‌دانان ما بدون مرجع خاصی و به دور از اصول موسیقیایی دست به آهنگ‌سازی می‎زنند که البته این امر تنها سبب دور شدن از موسیقی اصیل می‎شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید دید خود را به موسیقی عوض کنیم، تصریح کرد: هنر و موسیقی در کشور ما هنوز با دید صنعتی نگاه نمی‎شود و قرار گرفتن موسیقی در این روند به هیچ وجه برای حیات موسیقی ایرانی خوب نیست.

این استاد موسیقی گفت: موسیقی در کشور ما تنها به دید سرگرمی نگاه می‎شود، در صورتی که در تمام دنیا تلاش هنرمندان بر این است که موسیقی را بسازند تا در تمام کشورها مخاطب داشته باشد که به این امر صنعتی نگاه کردن به موسیقی هم می‎توان گفت.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول