اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

جشنواره موسیقی و آواهای حماسی استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی و آواهای حماسی استان در اواخر اسفند ماه سال‌ جاری خبر داد.

جشنواره موسیقی و آواهای حماسی استان مرکزی برگزار می‌شود

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره با توجه به جایگاه استان مرکزی در هنر موسیقی و آواهای حماسی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی از استان‌های توانمند و با ظرفیت کشور در بخش هنر به ویژه هنر موسیقی است که تلاش می‌شود این توانمندی‌ها با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به مردم شناسانده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شناسایی و ارتقای استعدادهای هنرمندان عرصه موسیقی، اشاعه فرهنگ ایران اسلامی، معرفی استعدادهای جوان موسیقی و حمایت از گروه‌های مختلف موسیقی استان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مشایخی گفت: تقویت و استمرار حرکت‌های هنری و ایجاد فضای همدلی و هم‌اندیشی در عرصه هنر موسیقی، شناسایی گروه‌های فعال موسیقی و ساخت و تولید موسیقی و آواهای حماسی نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در موضوعات موسیقی آیینی و حماسی، حجاب و عفاف، نماز، دفاع مقدس و ولایت فقیه برگزار می‌شود گفت: با اعلام فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 18 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 11 اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و در نهایت 9 اثر برجسته ضبط و برای داوری نهایی به تهران فرستاده شد که پس از بررسی نهایی چهار اثر به ‌عنوان آثار برتر انتخاب و به ‌صورت آلبوم موسیقی استان تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول