اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعدازظهر امروز صورت گرفت

آغاز به‌کار نخستین جشنواره مطبوعات محلی خلیج فارس

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس بعدازظهر امروز با افتتاح بخش نمایشگاهی مطبوعات محلی کشور آغاز به کار کرد.

آغاز به‌کار نخستین جشنواره مطبوعات محلی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ در مراسم افتتاح نمایشگاه نخستین جشنواره ملی مطبوعات ملی کشور جانشین و مشاور عالی استاندار هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان مطبوعات سراسر کشور، اهالی رسانه و... حضور داشتند.

در مراسم افتتاح نمایشگاه علی علامه زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر نقش جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس در انتقال تجارب و دستاوردها گفت: مطبوعات محلی در بعد استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به مردم و جوامع بر عهده دارند.

وی مطبوعات را شناسنامه فرهنگی هر کشور دانست و افزود: به هر کشوری که سفر کنید در بدو ورود با حجم گسترده‌ای از مطبوعات مختلف مواجه می‌شوید که شما را با توانمندی فرهنگی و رسانه‌ای آن کشور آشنا می‌کند.

جانشین و مشاور عالی استاندار هرمزگان مطبوعات را یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه برشمرد و بیان داشت: قلم فرسایی در حوزه مطبوعات باید از روی صداقت، اعتماد و شناخت کافی از جامعه باشد زیرا استفاده صحیح از قلم می‌تواند مسیر رشد و تعالی یک استان را رقم بزند و در صورت استفاده نادرست می‌تواند زمینه انحراف را فراهم سازد.

علامه‌زاده به روند رشد و توسعه مطبوعات در کشور اشاره کرد و گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب و قرار گرفتن در زمره کشورهای پیشرو در حوزه مطبوعات، رسانه و اطلاع‌رسانی راه زیادی در پیش است و باید هم اهالی مطبوعات و هم مردم در این خصوص تلاش مضاعف نمایند.

وی تصریح کرد: سابقه مطبوعات در هرمزگان به بعد از انقلاب بر می‌گردد و با توجه به شرایط مناسب هرمزگان باید زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای رشد بیش از پیش مطبوعات فراهم باشد.

این مسئول مشکلات اقتصادی، کمبود نیروهای متخصص، عدم امکانات آموزشی و... را از مهم‌ترین چالش‌های مطبوعات محلی در استان‌ها و به ویژه هرمزگان دانست و یادآور شد: توجه به سنت و اقلیم خاص هر استان برای رشد مطبوعات و رسانه‌ها ضروری است و از سوی دیگر مطبوعات محلی باید با سرعت بیشتری وظیفه خطیر اطلاع رسانی را به انجام رسانند.

جانشین و مشاور عالی استاندار هرمزگان ادامه داد: مطبوعات پیش قراولان عرصه آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی در جامعه هستند و باید علاوه بر رعایت خطوط قرمز، مردم را از وقایع و رویدادهای کشور مطلع سازند.

در ادامه این مراسم نمایشگاه مطبوعات محلی کشور افتتاح و از بخش‌های مختلف نمایشگاه با حضور مدعوین و مردم بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول