اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته صورت گرفت

نشست مطبوعاتی بدون پرسش با رحیمی در کردستان

خبرگزاری فارس: ساعات پایانی سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان با عنوان جلسه مطبوعاتی صدا و سیما و رسانه‌ها با رحیمی با یک جلسه بسته مطبوعاتی بدون پرسش و پاسخ خبرنگاران و در مرکز صدا و سیمای کردستان برگزار شد.

نشست مطبوعاتی بدون پرسش با رحیمی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج پس از دو روز سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان و کلنگ‌زنی چندین پروژه در شهرهای مختلف استان و مشکلات متعدد به وجود آمده برای اصحاب رسانه استان شاهد برپایی یک جلسه به نام مصاحبه مطبوعاتی صدا و سیما و رسانه‌ها با معاون اول رئیس جمهور بودیم که نه تنها در این جلسه خبرنگاران فرصت ابراز سئوالات را پیدا نکردند بلکه در حاشیه انتظار چهار ساعته آنان با انواع بی‌احترامی‌ها از سوی دستگاه میزبان نیز مواجه شدند و یک نفر از خبرنگاران استان نیز مورد اهانت یکی از مأموران حفاظت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

خبرنگاران کردستانی همواره با تلاشی مضاعف و همتی والا در راستای خدمت به آرمان‌های والای نظام مقدس اسلامی پیشرو بوده و در خط مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان به عنوان افسران ورزیده نظام اسلامی با انواع توطئه‌ها مقابله می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت که این افراد از بی‌ادعاترین اقشار جامعه هستند که با تحمل انواع سختی‌ها به رسالت انسانی و شرعی خویش که همانا تنویر افکار عمومی و انسجام بخشی به افکار عموم مردم جامعه اسلامی است، عمل می‌نمایند.

متأسفانه در جریان سفرهای مسئولان دولتی، وزرا و معاونان آنان و همچنین جشنواره‌ها و همایش‌های کشوری همواره شاهد بی‌احترامی‌ به جایگاه خبرنگاران استان کردستان هستیم. به گونه‌ای که با ورود خبرنگاران از پایتخت شاهد فراموش شدن خدمات و جایگاه خبرنگاران استانی بوده و مدیران و متولیان هماهنگی خبرنگاران در این گونه برنامه‌ها به کلی با بی‌مهری هر چه تمام‌تر خبرنگاران استان را در حاشیه قرار می‌دهند.

جو ضد نقد و انتقادی علیه خبرنگاران استان و ظرفیت بسیار پایین مدیران دستگاه‌های مختلف در برابر نقدهای سازنده خبرنگاران استانی یکی از چالش‌های پیش روی اصحاب رسانه کردستان است که مشکلات عدیده‌ای را برای آنان فراهم آورده است به گونه‌ای که هر خبرنگار کردستانی با تولید یک خبر انتقادی همراه با راهکار سازنده و با بیان مشکلات مردمی با بایکوت مدیرکل و همه افراد آن اداره مواجه شده و متحمل انواع بی‌مهری‌ها می‌شود.

سفر معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه در دو روز اخیر یکی از دردآورترین برنامه‌های چند سال اخیر برای خبرنگاران استان کردستان بود که اکثر این افراد خدوم و تلاشگر را آزرده دل کرد و آنان را با انواع هجمه‌ها و اهانت‌های افراد غیرمسئول و جزء مواجه کرد که جلوگیری از ورود آنان به چندین جلسه مهم طی این سفر بر جریحه‌دار شدن احساسات و فعالیت حرفه‌ای آنان افزود.

در روز پایانی سفر معاون اول رئیس جمهور طی دعوت روابط عمومی استانداری و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده بود که در ساعت 16 و 30 دقیقه بعد از ظهر سه‌شنبه دوم اسفند مصاحبه مطبوعاتی معاون اول رئیس جمهور با اصحاب رسانه استان برگزار شود که متأسفانه بار دیگر به دلیل عدم هماهنگی‌ها دست خبرنگاران را در حنا گذاشته و این قشر خدوم با وجود بی‌توجهی صدا و سیمای مرکز کردستان به عنوان دستگاه میزبان، فقط برای ادای رسالتشان حدود 4 ساعت منتظر معاون اول رئیس جمهوری شدند که دغدغه‌ها و مشکلات مردم کردستان به ویژه جوانان تلاشگر این دیار را به گوش وی برسانند.

اما با شروع این جلسه همه خبرنگاران جا خوردند چرا که فقط یک بنر تبلیغاتی نصب شده بود و در یک فضای کاملاً بسته به هیچ خبرنگاری اجازه پرسیدن سئوالات داده نشد و فقط مدیرعامل مسکن مهر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان که عضو این جلسه نبود با گزارشی مختصر خواستار کمک مالی آقای معاون و تسهیل ساخت 108 واحد مسکونی این تعاونی شد.

اعلام این مشکلات با نام خبرنگاران و به کام افراد غیرخبرنگار بود چرا که جمعیت خبرنگاران در این تعاونی جزو اقلیت بوده و بار دیگر شاهد جفای به جمعیت بیش از 100 نفری اصحاب رسانه استان بودیم که با خرج اعتبار و جایگاه معنوی و حرفه‌ای آنان شاهد استفاده افراد غیرخبرنگار بودیم.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با قول مساعد برای رفع مشکلات این تعاونی اعلام کرد که به مناسبت نزدیکی حلول سال نو  54 میلیون تومان به این تعاونی مسکن می‌دهد و برای رفع موانع پیش روی این تعاونی با وزیر راه و شهرسازی صحبت خواهد کرد.

محمدرضا رحیمی در این نشست یک طرفه با عذرخواهی از خبرنگاران کردستانی به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده، اظهار داشت: خبرنگاران قشری خدوم و تلاشگر هستند که همواره یار و یاور مردم و مسئولان بوده و در زمینه انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی و بیان دغدغه‌های مردمی با اراده و توانی خستگی‌ناپذیر گام برمی‌دارند.

وی افزود: دولت با تمام توان از این قشر زحمت‌کش حمایت خواهد کرد و ما قدردان تمام زحمات خبرنگاران هستیم.

رحیمی خاطر نشان کرد: امید است در سفر آینده بنده که اردیبهشت ماه سال 91 به استان به وقوع خواهد پیوست شاهد بهره‌برداری از مسکن مهر هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران کردستانی باشیم و برای تسریع در این خصوص سقف تسهیلات بانکی برای هر واحد را از 22 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول