اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته درختکاری

15 هزار اصله نهال در دماوند غرس شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان شهرستان دماوند و به مناسبت هفته درختکاری، 15 هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر دماوند غرس شد.

15 هزار اصله نهال در دماوند غرس شد

شهردار دماوند در حاشیه برگزاری آیین هفته درختکاری در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: درخت و درختکاری در ردیف اصلی‏ترین آموزه‏های دینی و فرهنگی ایرانیان قرار دارد.

مرتضی همتی ادامه داد: از این‌رو هر ساله در آستانه بهار طبیعت و روزهای انتهای سال همه نقاط کشور اسلامی ایران شاهد برپایی مراسم غرس نهال است.

وی اضافه کرد: شهرستان دماوند نیز دوشادوش دیگر آحاد امت اسلامی و در راستای حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح پوشش گیاهی نسبت به کاشت درختان مثمر و غیرمثمر اقداماتی را اجرایی می‌کند.

همتی با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت در زمینه اهمیت درختکاری در زندگی امروز خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچون دیگر عرصه‏های مختلف انقلاب بار دیگر پیشگام و خط شکن در بحث درختکاری بودند.

شهردار دماوند تصریح کرد: دیگر اقشار جامعه نیز باید با تأسی از منش عرفانی و الهی معظم‏له در مسیر توسعه فضاهای گیاهی بکوشند.

وی اضافه کرد: مقام عظمای ولایت در مراسم هفته منابع طبیعی، ضمن غرس دو نهال با دستان پربرکتشان فرمودند که "مهم‏تر از مبحث درختکاری، حفظ و صیانت از آن است".

همتی افزود: با توجه به این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید عرصه‏های طبیعی و درختکاری شده تحت تولیت نهادهای مختلف به شدت مورد صیانت و حفاظت قرار گیرد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول