اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی یک سرمایه‌گذار عنوان شد

شهر‌بازی سرپوشیده ساری در گیرودار امر و نهی‌های اداری

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذار پروژه شهربازی در مرکز مازندران گفت: شهر‌بازی سرپوشیده ساری در گیرو‌دار امر و نهی‌های اداری مانده ‌و افتتاح نشد.

شهر‌بازی سرپوشیده ساری در گیرودار امر و نهی‌های اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا امیرسلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه شهر‌بازی از جمله طرح‌های این شرکت است که بنا داریم در ساری احداث کنیم، ادامه داد: به این جهت که مازندران در حال دو قطب شدن است و تمام امکانات تفریحی حتی به صورت ناقص در غرب استان متمرکز است و از این رو خواستیم در مرکز استان این پروژه را اجرایی کنیم.

این سرمایه‌گذار یادآور شد: ‌شرق استان با توجه به قرارگرفتن در مسیر جاده بین‌المللی و همچنین مسیر عبوری زائران امام رضا (ع) باید بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه این شهربازی از نوع دیجیتال سرپوشیده است، گفت: با توجه به فضا و امکانات از سن سه تا 30 سال را تحت زیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این پروژه پوشش منطقه‌ای دارد، بیان داشت:‌ در صورت اجرا می‌تواند استان گلستان و بخشی از استان گیلان را هم پوشش دهد.

امیرسلیمانی تصریح کرد: ‌این پروژه در مساحت 900 متر و به صورت یک طبقه کامل با سقف بلند و یک و نیم طبقه است و تاکنون در سطح کشور شهربازی دیجیتالی بیشتر از 700 متر پیشنهاد نشده است.

وی با بیان اینکه بحث گردشگری در مازندران نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی هم برداشت درستی از این قضیه ندارند.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه تعاملی بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، گفت: برای اجرای این پروژه در ساری ابتدا با قول همکاری و مساعدت مالی مسئولان مواجه شدیم که اعلام کردیم که نیاز به مساعدت مالی نداریم و فقط در بحث اخذ مجوز نیازمند همکاری و حمایت مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه قول‌ها و وعده‌ها در عمل اجرا نشد، خاطرنشان کرد: در آبان ماه امسال کار را آغاز کردیم و بنا بود در 20 اسفند پروژه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل موضوع انتخابات، افتتاح پروژه را به تاخیر انداختیم در صورتی که می‌توانستیم در دهه فجر این پروژه را بهره‌برداری کنیم.

امیرسلیمانی یادآور شد:‌ تا امروز به دلیل ممانعت شهرداری، فقط توانستیم ستون پروژه را علم کرده و زیرسازی سقف را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در شروع کار، شهردار ساری ساعت 6 و 30 دقیقه صبح در محل پروژه حضور یافت که باعث دلگرمی ما شد، ادامه داد: شهردار در ابتدا حمایت‌های بسیاری کرد و دستورات کتبی وی در پرونده موجود است.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه شهردار گفته بود هزینه‌ای برای صدور پروانه دریافت نخواهیم کرد و علاوه بر آن حاضر هستیم از سوی شهرداری برای این پروژه کمک مالی در نظر بگیریم و اعضای شورا همچنین قول‌هایی داده بودند، گفت:‌ اما در عمل هیچ یک از این موارد اجرا نشد.

وی اظهار داشت:‌ روز گذشته با وجود تمام مراجعه‌ها به شهرداری، معطلی و تعطیل شدن پروژه در نهایت اعلام کردند که باید حدود 69 میلیون تومان به حساب شهرداری واریز کنید و این صرفا 70 درصد از مبلغ برای اخذ مجوز است و 30 درصد باقیمانده را با جریمه ماده صد محاسبه و به شما اعلام می‌کنیم.

امیرسلیمانی با بیان اینکه شهرداری نسبت به این مسائل نگاه بدبینانه دارد، گفت‌: به این دلیل که عده‌ای با عنوان اعمال خیرخواهانه و ارائه خدمات شهری، زمین‌هایشان را ارزش‌گذاری کرده و در نهایت استفاده دیگری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ به همین دلیل درخواست مجوز 10 ساله کردیم که اگر پروژه شهربازی را اجرا نکردیم دست شهرداری برای لغو مجوز باز باشد.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه حتی سهم شراکت هم برای شهرداری در نظر گرفتیم، بیان داشت:‌ هر ماشین مورد نیاز این شهربازی 15 تا 22 هزار دلار هزینه دارد، برنامه‌ریزی ما برای وارد کردن این ماشین‌آلات با دلار یک‌هزار و 180 تومان بود و امروز باید این ماشین‌آلات را با دلار 2 هزار تومان وارد کرده و متحمل ضرر هنگفت شویم.

وی با بیان اینکه شهرداری با سهل‌انگاری، مهندسی زمان را از ما گرفت و ما دچار ضرر و زیان شدیم، تصریح کرد: شهرداری به جای اینکه به حرف اولیه خود جامه عمل بپوشاند اینک طلب پول کرده است.

امیرسلیمانی یادآور شد: اگر در همین زمین بخواهم مجتمع تجاری احداث کنم باز هم همان مبلغ جریمه را باید بپردازم و برای شهرداری هیچ فرقی بین احداث مجتمع تجاری که سود آن به زودی بازگشت دارد و ایجاد مرکز خدمات شهری، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به کسانی که وارد این کار نشدند خرده نمی‌گیرم، اضافه کرد:‌ به دلیل اینکه از ریسک زیادی برخوردار است و اکنون که ما می‌خواهیم ریسک‌پذیر باشیم با ما اینگونه برخورد می‌کنند.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه اصرار به اجرای پروژه شهربازی داریم، گفت: تفریح جوانان ما نشستن در خودرو و دور زدن در شهر است، اگر این پروژه اجرا شود در یکایک معضلات اجتماعی هم کاهش را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: ‌شهردار و اعضای شورا باید در یک نشست تجمیعی پاسخ قاطع بله یا خیر را به ما بدهند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول