اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: با حضور قائم مقام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور و معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امیر میمنت‌آبادی در آیین افتتاح این صندوق اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در شرایطی شکل گرفته که بر اساس اصل 44 قانون اساسی حرکت دولت باید به سمت کوچک شدن باشد، اما به دلیل اهمیت و توجه به بخش تعاون این صندوق ایجاد شد.

وی با اشاره به کارکردها و وظایف این صندوق، افزود: فقط بخش تعاون و شرکت‎های تعاونی می‏‎توانند از مزایای این صندوق استفاده کنند.

قائم مقام صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور ادامه داد: با توجه به تنوع تعاونی‎‏ها این صندوق نیز انواع ضمانت‌نامه‎ها را برای بخش تعاون صادر می‏کند.

به گفته وی ضمانت‎نامه شرکت در مناقصه، ضمانت شرکت در مزایده، ضمانت گمرکی و ضمانت‎نامه اعتباری از جمله ضمانت‏هایی است که توسط صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون برای تضمین سرمایه‎گذاری در این بخش صادر می‎شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: با ایجاد این صندوق در چهارمحال و بختیاری و حمایت آن از سرمایه‎گذاری بخش تعاون، تحول عظیمی در مدیریت مالی شرکت‎های تعاونی ایجاد می‎شود و بهره‎وری در این بخش رشد قابل توجهی خواهد یافت. 

وی افزود: سیاست ما این است که تا حد مقدور تسهیل‎گر باشیم و البته قانون نیز در راستای توسعه بخش تعاون این اجازه را به ما داده است.

میمنت‌آبادی به روند صدور ضمانت‎نامه در این صندوق اشاره کرد و افزود: درخواست‎های واصله از سرمایه‏گذار بخش تعاون در صندوق بررسی و اعتبارسنجی می‏شود و اگر اهلیت تعاون‎گر تایید شد، صندوق نسبت به صدور ضمانت‎نامه اقدام می‏کند.

قائم مقام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور افزود: این صندوق 70درصد اصل و سود مبلغ تسهیلات تعاون‏گران را تا سقف 5/1 میلیارد تومان ضمانت می‎کند.

وی اضافه کرد: در شرکت‎های تعاونی دانش بنیان، شرکت‎های واقع در مناطق محروم و شرکت‎هایی که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‎شود، این صندوق تا سقف 80 درصد، ضمانت اصل و سود مبلغ تسهیلات آنان را بر عهده می‎گیرد.

میمنت‌آبادی افزود: تعاون‎گران به منظور استفاده از ضمانت‏نامه این صندوق نیازی به حساب بانک قبلی و گردش مالی در این صندوق ندارند.

گفتنی است مدیریت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در چهارمحال و بختیاری به بنیاد توسعه و کارآفرینی تعاون واگذار شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول