اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

گردهمایی فعالان کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: گردهمایی بزرگ ائمه جماعات، مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می‌شود.

گردهمایی فعالان کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این گردهمایی فردا جمعه 19 اسفند ماه جاری با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نماینده منتخب مردم بیرجند و درمیان در مجلس نهم، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضان زاهدی‌اصل ادامه داد: در این گردهمایی کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان کانون‌های مساجد با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود.

*راه‌اندازی 253 کانون مساجد در خراسان جنوبی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: تاکنون 253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور بر اساس مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفند 71 تأسیس شد، گفت: هدف از تأسیس این نهاد احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تاسیسات دستگاه‌های دولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی دارند، بود.

وی افزود: با تاسیس ستاد عالی، کانون‌های مساجد راه‌اندازی، ساماندهی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد به عنوان نهاد مکمل فعالیت‌های فرهنگی و در راستای اهداف کانون‌های مساجد در سراسر کشور آغاز شد.

زاهدی‌اصل ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد راه‌اندازی، توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور است.

وی یادآور شد: توزیع جغرافیایی این کانون‌ها که دارای برنامه‌ای گسترده آموزشی در حوزه‌های علوم قرآنی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی هستند به حدی است که در دورافتاده‌ترین نقاط مرزی اعم از روستایی و شهری شاهد فعالیت آنان با محوریت ائمه جماعات و همراهی جوانان مسجدی هستیم.

*تمام فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها زیر نظر خانه‌های نور هدایت می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها اعم از طرح تلاوت نور، تفسیر همراه، سلام مسجد و شکوفه‌های نور زیر نظر خانه نور اداره می‌شود.

زاهدی‌اصل از فعالیت 27 خانه نور در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 241 باب کتابخانه و قرائتخانه با 72 هزار جلد کتاب در سطح استان ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: 31 هزار و 200 عضو از خدمات مختلف کتابخوانی و مطالعه این کتابخانه‌ها بهره‌مند شده‌اند و بالغ بر 370 هزار جلد کتاب به جوانان و نوجوانان به امانت داده شده است.

*اجرای یک هزار نفرساعت پروژه آموزشی در خراسان جنوبی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای پروژه‌های مختلف آموزشی برای مخاطبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب یک هزار و 20 نفرساعت خبر داد.

زاهدی‌اصل گفت: در این راستا تنها بالغ بر 192 عنوان برنامه قرآنی به مخاطبان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ارائه شده است.

وی ترویج طرح تلاوت یک صفحه قرآن در بین نمازهای جماعت مساجد سراسر استان و اهدای هزاران جلد قرآن کریم به مساجد مجری این طرح را یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی این نهاد برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مساجد مجری به قرآن‌های معنادار تجهیز شده است که این طرح در حال حاضر در 650 باب از مساجد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول