اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

کانون‌های مساجد دین را به زبان ساده تبلیغ کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: کانون‌های مساجد باید دین را برای مردم با زبان رسا و ساده تبلیغ و تبدیل به فرهنگ کنند.

کانون‌های مساجد دین را به زبان ساده تبلیغ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه دو واژه فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر قرار دارند، اظهار داشت: فرهنگ به معنای برنامه‌ای است که اجرایی و در جامعه نهادینه شده است.

وی افزود: فرهنگی که در جامعه نهادینه شد، می‌تواند صحیح یا غلط باشد، چنانکه کشورهای لائیک برنامه‌هایی دارند که مورد تأیید ما نیست.

عسکری تصریح کرد: جامع‌ترین، بی‌نقص‌ترین و کامل‌ترین برنامه بشریت باید از خالق این جهان گرفته شود که قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: دین ما فرهنگ ما است، یعنی دین برنامه‌ای است که باید تبدیل به فرهنگ و اجرایی شود و اگر اجرایی و نهادینه شد فرهنگ ما اسلامی است.

امام جمعه جیرفت گفت: زمانی قرآن تبدیل به فرهنگ می‌شود که چشم، بازار، تجارت و خانواده و ارتباط‌های خانوادگی ما بر اساس قرآن تبدیل به فرهنگ شود.

عسکری ابراز داشت: مساجد یکی از مقدس‌ترین و بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند قرآن را تبدیل به فرهنگ کند.

وی اذعان داشت: برخی مواقع حرف‌هایی می‌زنیم که روشنگر نیست، قرآن سخن روشنگری است و یکی از روش‌های تبدیل برنامه و فرهنگ، بیان است.

عسکری اظهار داشت: یکی دیگر از این راه‌ها، تبلیغ به معنی رساندن است، کانون‌های مساجد باید دین را برای مردم ما با زبان رسا و ساده تبلیغ و تبدیل به فرهنگ کنند.

وی افزود: عامل دیگر در این امر عمل است، باید در عمل راستگو و صادق بود و دین با عمل تبدیل به فرهنگ شود.

عسکری گفت: یک هنرمند می‌تواند برنامه‌ای را زیبا اجرا کند و تبدیل به فرهنگ کند که شعر از جمله این هنرها است.

وی با بیان اینکه عامل دیگر در این تبدیل نمایش است، افزود: سخت‌ترین مفاهیمی که در کلام نمی‌گنجد خداوند در قالب هنر به پیامبران خود نشان می‌دهد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: برای تبدیل فرهنگ باید از هنر استفاده کرد و کانون‌های فرهنگی و هنری باید بتوانند با ابزار هنر برنامه‌های اسلامی را به فرهنگ تبدیل کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول