اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

13 هزار کانون مساجد در کشور مجوز دارند

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تا سال 85 تعداد 3 هزار مجوز کانون مساجد در کشور صادر شده بود و هم‌اکنون 13 هزار کانون مساجد در کشور مجوز دارند.

13 هزار کانون مساجد در کشور مجوز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان،عبدالحسین آل‌محمد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: تا استفاده کامل از ظرفیت‌های مساجد راه طولانی در پیش داریم.

وی افزود: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که برای مقاله با تهاجم فرهنگی استفاده از این ظرفیت‌ها را به عنوان راهکار بیان کردند، ستاد کانون‌های مساجد تأسیس شد.

آل‌محمد تصریح کرد: این فعالیت‌ها تاکنون نمود و دستاوردهای بسیاری داشته است که سبب آبرو و عزت برای دست‌اندرکاران این عرصه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: تا سال 85 تعداد 3 هزار مجوز کانون مساجد در کشور صادر شده بود و هم‌اکنون 13 هزار باب کانون مساجد در کشور مجوز دارند.

آل‌محمد ابراز داشت: تا سال 87 تعداد 150 باب خانه نور در کنار مساجد داشتیم که این تعداد در سال جاری به 6 هزار و 22 باب رسیده است.

معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تعداد کتابخانه‌های مساجد دارای مخزن تا سال 89 تعداد 2 هزار و 902 باب بوده است و در سال جاری این تعداد به 4 هزار و 100 کتابخانه در کشور رسیده است.

وی اذعان داشت: کتابخانه‌های باز در مساجد با 2 هزار باب در سال 89 آغاز به کار کردند که این تعداد در سال جاری به 6 هزار باب رسیده است.

آل‌محمد افزود: طرح تلاوت نور تا سال 85 در 10 هزار مسجد انجام شد و در سال جاری به 27 هزار مسجد رسیده است.

وی تصریح کرد: کانون‌های تخصصی در سال 87 با 120 واحد آغاز به کار کردند و امروز این تعداد به 615 باب رسیده است.

آل‌محمد اظهار داشت: در بخش کانون‌های ویژه روستاها و عشایر در سال جاری 500 باب تأسیس شده است.

وی در ارتباط با تأمین کتاب‌های عمومی کانون‌های مساجد گفت: در سال 85 تعداد 81 هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد کشور توزیع شده و این تعداد در سال جاری به 852 هزار جلد رسیده است و هر سال در کنار توزیع کتاب 1.5 میلیارد تومان کتاب کمک آموزشی به ویژه در مناطق محروم توزیع شده است.

معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در سال جاری بعد از سه سال پیگیری 2 هزار نفر از کتابداران زیر پوشش بیمه کتابداران قرار گرفتند.

آل‌محمد افزود: برگزاری همایش اندیشه‌های آسمانی، آموزش‌های مدیران و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در سال 90 رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول