اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور:

بیش از 13 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بالغ بر 13 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که در استان خراسان‌رضوی از مرز هزار کانون عبور کرده است.

بیش از 13 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی ظهر امروز به مناسبت سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد در جمع مدیران کانون‌های استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: به فضل الهی این کانون‌ها در حال گسترش است زیرا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد براساس مصوبه قانونی 302 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفند سال 71 در مصوبه به تصویب رسید و تأسیس شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دو مسئله احیای نقش واقعی مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی از کارهای مهم و تأثیرگذار این کانون‌ها است که در کنار کار کیفی به کار کمی هم باید در آن پرداخته شود.

ارباب‌سلیمانی اظهار داشت: در کانون مساجد سراسر کشور بیش از 100 هزار جوان و نوجوان با مساجد پیوند خورده‌اند و ما با تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری نباید بگذاریم که مساجد به معبد تبدیل شوند.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ضمن تبریک سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد به مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: یکی از نهادهای مقدس و تأثیرگذار فرهنگی در کشور، این کانون‌ها هستند.

سیدجواد جعفری ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات باشکوه اخیر افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حمایت ملت از ولایت و خط امام و رهبری و انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

جعفری گفت: نهال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توسط هیئت امنای مسجد و ائمه جماعت مسجد کاشته شد و اهالی مسجد این نهال را آبیاری کردند و جوانان ولایت‌مدار این نهال را مراقبت و تبدیل به درخت تنومند و پرثمری کردند.

در ادامه این مراسم از 175 نفر از فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان تقدیر شد و سه مدیر مسجد محور در مشهد، محمود صلاحی، سیدجواد جعفری و حسین شادکام مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مراسم با رونمایی دو کتاب نظام‌های جامع کتابخانه‌های مساجد به عنوان نقشه راه کتابخانه‌های مساجد و مساجد تراز اسلامی و نرم‌افزار تفسیر همراه رونمایی شد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول