اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر خبر داد

کاشت درختان مقاوم در مقابل آلودگی هوا در باقرشهر

خبرگزاری فارس: مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر با اشاره به اهمیت کاشت درختان در جلوگیری از آلودگی هوا گفت: درختان مقاوم به منظور کاهش آلودگی هوا در باقرشهر کاشته شد.

کاشت درختان مقاوم در مقابل آلودگی هوا در باقرشهر
بهنام جباری امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از کاشت درختان مقاوم در برابر آلودگی هوا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوای منطقه و قرار گرفتن این شهر در حاشیه جنوبی تهران و وجود صنایع مختلف پتروشیمی و نیروگاهی، پدیده وارونگی دما و آلودگی هوا موضوعی است که شهروندان باقرشهری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
مسئول فضای سبز شهرداری و دبیر کارگروه فضای سبز باقرشهر افزود: در راستای بهسازی وضعیت هوای منطقه و کنترل تجمع گازهای گلخانه‌ای، تولید اکسیژن به عنوان راه حلی اساسی برای تقلیل آلودگی‌ها، شهرداری باقرشهر را بر آن داشته تا از گونه‌های گیاهی مقاوم با شرایط اقلیمی استفاده کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای سبز شهرداری با همکاری کارگروه فضای سبز باقرشهر اقدام به شناسایی این گونه‌های گیاهی کرد.
وی افزود: این نهاد با احداث پارک‌های شهری، فضای سبز محله‌ای و کمربند سبز در حاشیه شهر و همچنین توسعه فضای سبز صنایع عضو کارگروه در عرصه‌های نیروگاه تولید برق ری، شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، شرکت‌های نفت بهران و ایرانول، امور خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران، انبارهای تاسیسات نفت ری، سایپا پرس، سازمان بهشت زهرا (س) و مجتمع شهر سنگ از واریته‌های مقاوم سوزنی برگ‌ها و پهن برگ‌ها برای کاهش آلودگی هوا استفاده کرد.
جباری مجموع فضاهای سبز و جنگل‌کاری شده در منطقه را بالغ بر 500 هکتار دانست و افزود: عمده این جنگل کاری‌ها در شرکت پالایش نفت شهید تندگویان واقع شده است.
مسئول فضای سبز شهرداری و دبیر کارگروه فضای سبز باقرشهر در پایان تصریح کرد: استفاده از درختانی چون کاج تهران، توت کاکوزا، اکالیپتوس، زیتون تلخ، زبان گنجشک و زیتون زرد برای کاشت در اطراف اراضی کشاورزی و محوطه‌های جنگلی توصیه می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول