اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

کاشت درخت زیتون بهترین راه کاهش گرد و غبار است

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: کاشت درخت بهترین روش برای تلطیف هوا و جلوگیری از گرد و غبار و طوفان در شهر‌های کویری است.

کاشت درخت زیتون بهترین راه کاهش گرد و غبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در جلسه هیئت مدیره سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم که با حضور مدیرکل منابع طبیعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مدیران شهرداری قم برگزار شد بر لزوم توسعه و بهبود فضای سبز شهر قم تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل توسعه و عمران شهر، بسیاری از باغات و فضای سبز شهر قم از بین رفته است و باید تلاش کنیم این مقدار از بین رفته را بازگردانیم.
دلبری افزود: گام‌های موثری در توسعه فضای سبز توسط شهرداری قم آغاز شده و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم در چند سال آینده، فضای سبز شهر قم افزایش یابد.
وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز قم 42/14 مترمربع است که این میزان باید با مشارکت و همکاری شهروندان و متولیان امور افزایش یابد.
دلبری در ادامه افزود: در چند سال گذشته شهرداری با تلاش مستمر توانسته سرانه فضای سبز در قم را افزایش دهد ولی این کافی نیست و توسعه فضای سبز عزم جدی می‌طلبد و تنها یک دستگاه دولتی به تنهایی نمی‌تواند فضای سبز را توسعه بدهد و نیازمند حمایت تمام دستگاه‌های دولتی استان هستیم.
شهردار قم با تاکید بر اینکه تمام شهروندان باید شهرداری را در توسعه مراکز فضای سبز یاری کنند، تصریح کرد: فرهنگ کاشت نهال و درخت باید در استان قم که با مشکلات عدیده‌ای از نظر آب و هوایی مواجه است نهادینه شود تا محیطی مطلوب و آرام برای خود و آیندگان فراهم کنیم.
دلبری با اشاره به این مطلب که کاشت درخت بهترین روش برای تلطیف هوا و جلوگیری از گرد و غبار و طوفان در شهر‌های کویری است، افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا با نگهداری و آبیاری درخت‌هایی که در معابر قرار دارند،‌ به توسعه فضای سبز شهری و تلطیف هوا کمک کنند.
وی با بیان اینکه از در احداث و توسعه فضاهای سبز باید از نظرات کارشناسان خبره بهره‌مند شویم، افزود: امروز توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و ایجاد سرپناه برای زائران شهر قم، یکی از فعالیت‌های خیر و بهترین نیکوکاری‌هاست و مدیران امور شهری باید در احداث کمپ‌های زائر در بوستان‌ها و جنگل‌های حاشیه شهر اهتمام خاص داشته باشند.
شهردار قم بهره مندی از تکنولوژی روز برای آبیاری فضاهای سبز را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: شهرداری برای مقابله با معضل کمبود آب در استان قم تعامل و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی را دارد.
دلبری خواستار ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه توسط شهروندان شد و در ادامه افزود: شهر قم به دلیل ویژگی خاص آب و هوایی باید پیش قدم در احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی گل و گیاه باشد تا فرهنگ استفاده از گل و گیاه در این شهر کویری نهادینه شود.
در این جلسه رضا سیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و احمد عفتان مدیرکل منابع طبیعی دیدگاه‌های خود را در زمینه توسعه فضای سبز شهری و راهکارهای افزایش سرانه فضای سبز استان مطرح کردند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول