اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ارزشیابی تعاونی‌های آذربایجان‌شرقی در فصل زمستان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی از ارزشیابی تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولیدی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنان روستایی در فصل زمستان خبر داد.

ارزشیابی تعاونی‌های آذربایجان‌شرقی در فصل زمستان

به گزارش خبرگزاری ‌فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، عبدالله محمدفام در نخستین کارگاه ارزشیابی تشکل‌های زیرپوشش مدیریت تعاون روستایی این استان به جایگاه و اهمیت نقش ارزشیابی در فعالیت‌های یک مجموعه اشاره کرد و گفت: طرح ارزشیابی یکی از با اهمیت‌ترین طرح‎های قابل اجرا در تعاون روستایی در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه است که می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی سالم در شرکت‌ها آنها را به اهداف عالیه شرکت‌های تعاونی رهنمون سازد.

وی، از عضویت بیش از 36 هزار نفر در صندوق‌های تعاون روستایی این استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد اعضا تاکنون موفق به دریافت بیش 297 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره از صندوق‌های تعاون روستایی در استان شده‌اند.

مدیر تعاون روستایی استان در ادامه با اشاره به تعداد تعاونی‌های زنان روستایی در این استان گفت: تاکنون هشت شرکت تعاونی زنان روستایی با سرمایه‌ای افزون بر 807 میلیون ریال و تعداد 2 هزار و 674 نفر عضو در استان در زمینه‌های کشاورزی، تولیدی، توزیع و واحدهای اعتباری فعالیت می‌کنند.

محمدفام با بیان اینکه تعاونی‌های زنان روستایی به‌ منظور توسعه فرهنگ گروهی و تعاونی، ارتقای سطح اقتصاد روستاییان، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش آگاهی بانوان در نقاط محروم روستایی تأسیس می‎شود، با اشاره به نقش زنان و جایگاه زنان در تعاونی‌ها گفت: امروزه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توان بالقوه‌ای دارند که اگر در قالب تشکیل تعاونی‌های روستایی این توان به بالفعل درآید موجب توسعه و رشد کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساختار تشکل‌ها به‌ویژه تعاونی‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت ایجاد زمینه و فضای مناسب برای زنان آنها قادر خواهند بود در راس امور و مدیریت تعاونی‌ها قرار گیرند، تصریح کرد: این موضوع کمک خواهد کرد تا زنان خانه‌دار به‌ ویژه آنهایی که تجربه‌ای هم دارند در بخش‌های مدیریتی سازمان‌ها و نهادها صاحب‌نظر باشند.

مدیر تعاون روستایی استان، هدف از تشکیل تعاونی‌ها را ایجاد زمینه کار و کسب درآمد برای زنان دانست و افزود: زمان آن فرا رسیده که دولت‌ها از ابزارنگری نسبت به تعاونی‌ها گذر کنند و این تشکل‌ها را به‌عنوان نهادی مردمی و خواهان مشارکت هرچه بیشتر زنان در امور اجتماعی به رسمیت بشناسند.

محمدفام، موفقیت‌های تعاونی‌های روستایی در سطح استان را چشمگیر و قابل قبول خواند و تصریح کرد: ترویج فرهنگ و جایگاه تعاونی‌ها در روستاها به خصوص تعاونی روستایی زنان برکت‌های فراوانی را برای روستاها به دنبال دارد که این امر در استان نیز از بازتاب خوبی برخوردار است، از آن جمله شرکت تعاونی زنان روستایی پروین اعتصامی واقع در روستای نظرلو شهرستان شبستر است که اقدام به احداث مجتمع با زیربنای 800 مترمربع را کرده که مقدمات آن آغاز و در مراحل فونداسیون است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول