اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گیلان خبر داد

فعالیت 16 شرکت تعاونی سهام عدالت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گیلان از فعالیت 16 شرکت تعاونی پرداخت سود سهام عدالت در این استان خبر داد.

فعالیت 16 شرکت تعاونی سهام عدالت در گیلان

عباس محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا، سهام عدالت را اقدام عدالت‌محورانه و فقرزدایی دولت نهم و دهم در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه سهام عدالت با هدف خدمت‌رسانی بیشتر و اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور در جامعه صورت گرفته است افزود: سود سهام عدالت قادر به برطرف کردن بسیاری از مشکلات قشر محروم جامعه است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گیلان با اشاره به بخش سرمایه‌گذاری این تعاونی در استان تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان برای سرمایه‌گذاری در بخش سهام عدالت بهره برد.

وی گیلان را دارای ظرفیت‌های خوب برای اجرای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی دانست و افزود: سرمایه مردم باید برای اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در مسیر درست و اصولی صرف شود.

محمودی با اشاره به فعالیت‌ تعاونی‌های سهام عدالت در گیلان بیان داشت: بالغ بر 16 شرکت تعاونی سهام عدالت برای پرداخت و توزیع سود این سهام در 16 شهرستان گیلان فعال و دایر است. حدود دو میلیون و 440 هزار نفر در این تعداد تعاونی سهام عدالت در گیلان عضویت دارند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گیلان پرداخت سود سهام مذکور در این استان در دهک‌های مختلف و برای اقشار متعدد را برشمرد و یادآور شد: تاکنون از مجموع 2 میلیون و 440 هزار نفر مشمولان سود سهام عدالت، بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته محمودی هفت درصد از بقیه افراد مشمول هنوز برای ثبت‌نام به شرکت‌های تعاونی خود در شهرستان‌ها مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به سودهای توزیعی مربوط به سال‌های 85 و 86 از عملکرد سهام عدالت در این استان خاطر نشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی برای افراد ثبت‌نام شده سهام عدالت در مجموع بالغ بر 531 میلیارد و 70 میلیون ریال سود پرداخت کرده است.

این مسئول پرداخت سودهای مذکور را به ازای هر نفر ثبت‌نام شده بالغ بر 40 هزار تومان عنوان کرد و گفت: سود سهام عدالت برای اقشار محروم دهک نخست به ازای هر نفر 40 هزار تومان و در مرحله دوم 80 هزار تومان پرداخت شده است.

وی مشارکت دادن مردم در سود سهام عدالت و افزایش درآمد افراد را از دیگر دلایل اجرای طرح توزیع سهام عدالت در کشور ذکر کرد.

محمودی با اشاره به عملکرد اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گیلان در سال جاری اظهار داشت: بررسی شکایت‌های دریافتی از چند شرکت تعاونی شهرستانی، برگزاری مجامع عادی سالانه و انتخابات اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیر عامل اتحادیه، پیگیری مطالبات شرکت‌های تعاونی شهرستانی و پیگیری مداوم برای اخذ سود بیمه تعاون از جمله این عملکردهاست.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول