اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش وپرورش عشایر خوزستان:

97 درصد مدارس ابتدایی عشایری خوزستان چندپایه‌ای هستند

خبرگزاری فارس: مدیرآموزش و پرورش عشایر خوزستان اعلام کرد: حدود 97.17 درصد مدارس دوره ابتدایی عشایری استان به صورت چندپایه‌ای اداره می‌شوند.

97 درصد مدارس ابتدایی عشایری خوزستان چندپایه‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش عشایر خوزستان، محمود توژی در همایش معلمان چندپایه عشایری اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع 464 آموزشگاه دوره ابتدایی در سطح عشایر استان 451 آموزشگاه به صورت چند پایه اداره می‌شود.

 

وی افزود: از 730 کلاس درس دایر در سطح مناطق عشایری 671 کلاس به صورت چند پایه آموزش داده می‌شود و به این معناست که بیش از 91.91 کلاس‌های درس در سطح دوره ابتدایی عشایر خوزستان به صورت چند پایه توسط معلمان سختکوش عشایری تدریس می‌شوند.

 

توژی توضیح داد: با تغییر ساختار نظام آموزشی، تربیتی فعلی و استقرار نظام آموزشی، تربیتی 3+3+6 این مدیریت در دو بخش تامین آموزگار برای جبران کمبود و کسری نیروی انسانی در دوره ابتدایی و تامین، توسعه و احداث فضاهای آموزشی جدید در مناطق عشایری نیاز به حمایت جدی و اتخاذ تدابیر لازم دارد.

 

وی همچنین آمار دانش آموزان دوره ابتدایی را در سال تحصیلی 91-90 بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با ورود پایه ششم در سال تحصیلی آتی جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی به 12 هزار نفر و کلاس‌های درس به 870 کلاس خواهد رسید.

 

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول