اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از شور انتخابات گزارش می‌دهد

نشاط انتخاباتی در اروندکنار و مینوشهر / حضور پررنگ عشایر غیور عرب

خبرگزاری فارس: امروز مردم مناطق کوچک هم با آرزوهایی کوچک‌تر به پای صندوق‌های رأی رفته و ایمان و تعهد خود را بار دیگر به اثبات رسانیدند؛ از این مناطق کم نیستند در کشورمان، اروندکنار و مینوشهر هم در این جرگه جای دارند.

نشاط انتخاباتی در اروندکنار و مینوشهر / حضور پررنگ عشایر غیور عرب

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عطر و بوی 12 اسفندماه خاطره‌ای از روزهای انقلاب را برای مردم تداعی می‌کند.

خاطراتی از روزهای همبستگی و با هم بودن، از روزهایی که همه با یک هدف به سوی تعالی پیش می‌رفتند و نگاهشان به عرش بود نه فرش...

12 اسفندماه روزهایی را برای مردم اقصی نقاط ایران زنده می‌کند که وصف آن گاهی اشک را در چشمان گرد آورده و همین زیبایی احساس، یکدلی را به دنبال خواهد داشت.

امروز مردم خوزستان با دست‌های پیر و جوان، پینه‌بسته و دست‌نخورده، زنانه و مردانه و حتی کوچک و بزرگ برگه‌های رأی منتخبی را در خود جای دادند که بیانگر اعتماد آنها بود؛ اعتمادی برای آینده منطقه و شهر و روستایشان.

و در این مسیر به روزهایی می‌اندیشند که همیشه در ذهن آرزویشان بوده، آرزوهایی حتی محال و غیرممکن!

امروز مردم مناطق کوچک هم با آرزوهایی کوچک‌تر به پای صندوق‌های رأی رفته و ایمان و تعهد خود را بار دیگر به اثبات رسانیدند؛ از این مناطق کم نیستند در کشورمان، اروندکنار و مینوشهر هم در این جرگه جای دارند.

بخش‌های دیگری از آبادان که به ولایتمداری و تعهد مثال‌زدنی است و تکرار ناشدنی در تاریخ دفاع مقدس.

امروز اقشار مختلف این مناطق در صف‌های طویل امید ایستاده و به دوردست آرزوهایشان می‌نگرند.

امیدشان را ناامید نکنید...

 

* در امید دیدار رنگی نو به دیوار شهرمان

یکی از رأی اولی‌های اروندکناری در پای صندوق رأی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: این اولین رأی من است.

وی ادامه داد: از اینکه امروز توانستم با اولین رأی در صندوق سهمی در سرنوشت منطقه‌ام داشته‌ باشم بسیار خرسندم.

این شهروند اروندکناری تصریح کرد: من کشور و سرزمینم را دوست دارم و برای سرنوشت آن ارزش قائل هستم به دلیل است که امروز در این مکان حضور دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران، هویت من است، گفت: امروز شناسنامه من هویتی جدید دارد و من همیشه آن را با تعهد به نظام و مقام معظم رهبری حفظ خواهم کرد.

دیگر شهروند مینوشهری نیز در همین راستا تصریح کرد: همه انتظار و توقع ما از نماینده منتخبمان رفع بیکاری و زدودن محرومیت‌های منطقه‌مان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما همیشه پیرو و وفادار به نظام و آرمان‌های رهبری بوده و هستیم.

این شهروند مینوشهری ادامه داد: امیدواریم مسئولان استان به‌ویژه نمایندگان منتخب مردم در این منطقه و دیگر مناطق شکورمان بیش از پیش به محرومیت‌زدایی توجه کرده و در راستای رفع آنها بکوشند.

وی اضافه کرد: ما امروز اینجا هستیم تا رنگی نو برای به دیوار شهرمان بپاشیم و امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

 

* انتخابات در اروندکنار بسیار آرام است

بخشدار اروندکنار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در حاشیه این مراسم انتخاباتی اظهار کرد: امنیت در منطقه اروندکنار به خوبی حکمفرما بوده و با دقت تمام از آرای مردم صیانت می‌شود.

وی افزود: طبق اخباری که رصد می‌شود جو انتخاباتی در این منطقه بسیار آرام و بدوم هرگونه حاشیه منفی است.

لطیف حیایی اهوازی خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر نهادها و حوزه‌های اخذ رأی در منطقه در حال انجام بوده و مشارکت مردم نیز در پای صندوق‌های رأی بسیار بالا گزارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی‌های ملت ایران در طول تاریخ خاطرنشان کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که در هر پست، مقام و جایگاهی که باشند وظایف محوله برای اعتلای میهن ایران را با شایستگی انجام می‌دهند و در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی حاضرند جانفشانی کنند.

بخشدار اروندکنار با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در خلق حماسه ماندگار "22 بهمن" نیز گفت: مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات 12 اسفندماه حماسه‌ای دیگر و ماندگارتر خلق خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فارغ از انتخاب افراد، حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفندماه، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان ایران اسلامی خواهد بود، گفت: خوشبختانه مردم این منطقه بار دیگر با حضور پررنگ خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های نظام و انقلاب خواهند بست.

حیایی اهوازی بیان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف سبب افزایش نشاط اجتماعی می‌شود و مشارکت گسترده در انتخابات بهترین فرصت برای نشان دادن این حضور در صحنه است.

وی در پایان گفت: مردم باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند و در انتخابات مشارکت کنند.

 

* امروز قلوب ملت‌های آزادیخواه جهان به مردم ایران گرم است

امام جمعه اروندکنار نیز در این مراسم که مسئولان محلی این منطقه نیز حضور داشتند، گفت: این حضور پرشور نشان از سه دهه افتخار و سربلندی مردم ایران اسلامی است که با وحدت و همدلی، همانگونه که در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و  امام راحل، راسخ و استوار هستند، در صحنه‌های مختلف حراست از انقلاب اسلامی به‌ویژه انتخابات نیز پرشور و آگاهانه و با بصیرت حضور خواهند یافت.

وی گفت: با تمام وجود و در کنار هم و با وحدت و همدلی اعلام می‌کنیم همچنان در مسیر نهضت مقدس امام خمینی(ره) هستیم و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی وارد شود.

سیدمجید شرفی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم ایران اسلامی به واسطه توطئه‌های دشمنان اسلامی و انقلاب روزهای سختی را سپری کرده‌اند، ادامه داد: مردم ایران اسلامی با تلاش، همت، وحدت و همدلی بسیاری از سختی‌ها را به شیرینی تبدیل کرده و اجازه نداده‌اند توطئه‌های دشمنان بر روح و جان آنان کارساز شود.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی «جغرافیای الهی و آسمانی» است، نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز عظیم‌ترین رخداد دنیا است چرا که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی معنویت و دینداری در جهان جاری شد.

امام جمعه اروندکنار همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، مردم ایران اسلامی ابهت غرب و شرق را شکستند و امروز قلوب ملت‌های آزادیخواه جهان به قیام و نهضت مردم ایران گرم است.

وی بیان کرد: مردم این منطقه امروز با حضور خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعتی دوباره کرده و دشمنان نظام و انقلاب را مأیوس می‌کنند.

 

* مینوشهری‌ها پرشور و امیدوار در پای صندوق‌های رأی

امام جمعه مینوشهر نیز در حاشیه برگزاری مراسم انتخابات 12 اسفندماه در این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: همواره در دین مبین اسلام بر حضور و مشارکت اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف تأکید شده و به همین دلیل با هم بودن و مشارکت کردن اساس زندگی اجتماعی انسان است و زمانی که این مهم عملی شود علاوه بر افزایش مشارکت اجتماعی زمینه برای وحدت و همدلی در جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: شور و حضور در صحنه در هر شریطی برای نظام اسلامی بسیار مهم و ضروری است چرا که اساس و شکل‌گیری نظام مبتنی بر حضور مردم در صحنه بوده و باید این حضور همواره مورد توجه و دقت قرار گیرد و در صحنه‌های مختلفی به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی این حضور به نمایش گذاشته شود.

حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با 12 اسفندماه افزود: انتخابات نماد و مظهر عینی مردمسالاری دینی بوده و این مهم یکی از ویژگی‌های اصلی و عینی نظام است.

وی عنوان کرد: مردم این منطقه با شور و نشاط بسیار بالایی نسبت به سرنوشت خود در انتخابات این دوره در پای صندوق‌های رأی حضور داشته و رأی خود را به‌عنوان تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های نظام و انقلاب در صندوق‌ها می‌اندازند.

سیدجواد عادل‌پور در پایان بار دیگر از حضور پرشور و گسترده مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی تقدیر و تشکر کرد.

و امروز چشم به راهند این مردم، ساکنان شهرهایی که شاید نامشان کمتر به گوشمان رسیده نه به لحاظ وسعت و کوچکی‌ منطقه بلکه به لحاظ کمبود امکانات و فقرشان؛ امروز این بزرگ‌مردان کوچک یاد چشم به راهند.

...............................

گزارش از مریم خبازی

...............................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول