اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل جامعه‌المصطفی خبر داد

سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری موسسه تبشیری در افغانستان

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل جامعه‌المصطفی گفت: یک موسسه تبشیری برای نشر افکار مسیحیت در افغانستان 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری موسسه تبشیری در افغانستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید حکیم‌الهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: بافت مردمی افغانستان و فرهنگ دینی آن یک بافت سنتی است و با توجه به مسائل اشغال توسط روسیه سابق و فقر مظاهر تمدن و توسعه در این کشور کمتر وجود داشته است.

وی اظهار کرد: نظام آمریکا برای اینکه بتواند بر افغانستان تسلط پیدا کند از نظر نظامی این کشور را آزمایش کرد و دید برای رسیدن به اهداف خود باید حضور مستمر داشته باشد، بنابراین تصمیم گرفت از خود نیروهای افغان برای حضور در افغانستان استفاده کند.

معاون بین‌الملل جامعه‌المصطفی ادامه داد: کشورهای خارجی برای اینکه تغییری در بافت دینی و سنتی افغانستان ایجاد کنند اقدام به تاسیس 100 هزار موسسه مردم نهاد در ظاهر و لایه بیرونی به بهانه ارائه خدمات بشر دوستانه به مردم کردند ولی در لایه درونی، کارهای تبشیری و تربیت نیروهای افغانی در راستای اهداف نظام سلطه‌گر آمریکا و نشر و ترویج ابتذال و گرفتن باورهای دینی مردم انجام می‌گرفت.

وی بیان داشت: یک موسسه تبشیری برای نشر افکار مسیحیت در افغانستان سالی 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است و بیش از 30 شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی و ده‌ها شبکه رادیویی در افغانستان تاسیس شده است که بیش از 95 درصد بودجه این رسانه‌ها از خارج تامین می‌شود.

حکیم الهی عنوان کرد: همچنین در دورترین نقاط افغانستان نیز سازمان‌های مردم نهاد به فعالیت‌های خود به بهانه دفاع از حقوق بشر و زنان ادامه داده و به ترویج فرهنگ ابتذال و آموزش زنان بر مبنای قوانین غربی می‌پردازند.

وی مسئولیت علمی و اندیشمندان افغانستان را دفاع از هویت ملی این کشور دانست و خاطرنشان کرد: این همایش یک هم اندیشی برای دفاع از هویت ملی افغانستان توسط علمای دینی افغانستان است.

معاون بین‌الملل جامعه‌المصطفی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگی جامعه‌المصطفی شاهد فعالیت‌های موسسات غربی برای ترویج ابتذال در این کشور بوده است این همایش در دفاع از دین، فرهنگ و هویت ملی افغانستان و تمدن اسلامی این کشور برگزار می‌شود تا هر یک از علمای افغانستان و اساتید برجسته  این کشور در هر جای دنیا به رسالت خود عمل کنند.

وی ادامه داد: موضوعات قابل بحث در این همایش در راستای اهداف تعیین شده دفاع از هویت ملی افغانستان دین و فرهنگ افغانستان و مقابله با چالش‌های دینی در حوزه افغانستان خواهد بود.

حکیم الهی عنوان کرد: در این همایش شخصیت‌های برجسته افغانی از جمله استاد محقق رئیس کمیسیون دادگستری، عرفانی، اکبری و دکتر سجادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افغانستان حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: امنیت در افغانستان به نوعی امنیت در کشور ایران است و وجود چالش و آسیب در این کشور، ایران را نیز مورد تاثیر قرار می‌دهد به همین سبب دولت ایران به دنبال ایجاد امنیت در این کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که همکاری بین دو کشور را در حل این مسائل می‌طلبد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول