اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 بهمن

همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در افغانستان از برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان 18 بهمن در قم خبر داد.

همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان در قم برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام احمد آیتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان اظهار کرد: این همایش به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی افغانستان و ارائه راهکارهای مبارزه با آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 محور اصلی برای این همایش انتخاب شده است، گفت: جایگاه عالمان دین در فرهنگ مردم افغانستان، مفاخر دینی و فرهنگی افغانستان، علما و برقراری صلح و تحکیم وحدت ملی در افغانستان، نقش علما در برقراری انسجام اسلامی و اخوت دینی، علما و مهندسی فرهنگی، رسانه‌ها، فرصت یا تهدید و نقش علما در خرافه‌زدایی از بین مردم از جمله محورهای این همایش است.

کارشناس دفتر نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در افغانستان خاطرنشان کرد: این همایش با توجه به مقبولیت عالمان دینی در افغانستان برگزار می‌شود تا از نفوذ فرهنگ غرب و بیگانه در این کشور جلوگیری شود.

وی عنوان داشت: همایش‌های مختلفی در طول ایام سال مرتبط با حقوق زن و مبارزه با مواد مخدر و وحدت اسلامی در افغانستان برگزار می‌شود.

آیتی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین استقرار علما در دو منطقه قم و مشهد است بنابراین این همایش 16 بهمن در مشهد و 18 بهمن در قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فراخوانی در 15 شهریور ماه سال جاری اعلام شد و علاقمندان مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول