اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حزب وحدت مردم افغانستان خبر داد

بازگشت طلاب و علمای افغانستان به کشور خود

خبرگزاری فارس: رئیس حزب وحدت مردم کشور افغانستان گفت: علمای افغانی که در حوزه‌های علمیه ایران و یا سایر کشورهای جهان درس می‌خوانند باید به نیت خدمت به جامعه اسلامی کشور افغانستان تحصیل کرده و به کشور خود بازگردند.

بازگشت طلاب و علمای افغانستان به کشور خود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد محقق ظهر امروز در همایش دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان که به همت جامعة‌المصطفی(ص) مشهد مقدس که در سالن همایش‌های تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون و علما رسالت خود را از پیامبر به ارث برده‌اند و به همین سبب باید این رسالت را با گونه‌ای که در خور آن است به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور دینی پارلمان افغانستان افزود: بار جهانی کردن رسالت پیامبر را علما بر دوش دارند و درک این رسالت سنگین از مهم‌ترین و  سنگین‌ترین وظایف علما و روحانیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: درک این رسالت و تفکر در دین تنها با شناخت ابعاد مسائل دینی و به وسیله ملبس‌شدن و فراگرفتن فقه و اصول دینی نیست بلکه علما و طلاب باید در تمام عرصه‌های دینی، فقهی و علوم روز مجهز و دارای شناخت باشند.

رئیس حزب وحدت مردم افغانستان با تأکید بر اهمیت رسالت علما و روحانیون اظهار داشت: علما باید هم در زمینه‌های اخلاق و معارف اسلامی و هم در زمینه‌های مربوط به پیشرفت‌های جهانی کسب اطلاع و آگاهی کنند تا بتوانند برای تمام نیازهای جهانیان راهکار داشته باشند.

محقق افزود: کسب این آگاهی و شناخت بدون تعمق و تفکر در ابعاد مختلف دینی و علمی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور دینی پارلمان افغانستان اظهار داشت: امروزه علما باید ترفندها و دسیسه‌های دشمنان اسلام را شناخته و با اطلاع از نیات دشمنان، از منافع اسلام دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دین به تنهایی دردی از مسائل جهان دوا نمی‌کند، افزود: امروز چنانچه شناخت دقیقی از مسائل اسلام و جهان وجود نداشته باشد، دین به تنهایی نمی‌تواند دردی از مشکلات و مسائل جهان دوا کند و چه بسا نبود شناخت اساسی و دقیق از دین می‌تواند همچون خنجری علیه اسلام و مسلمانان عمل کند.

رئیس حزب وحدت مردم افغانستان در همین راستا به گروه افراطی القاعده اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر افراطی القاعده که در برخی از کشورهای مسلمان شکل گرفته است، از دسته گروه‌هایی است که بدون اطلاع و شناخت از جهان و نیازهای جهانیان و بدون تفکر و تعمق در دین، خود را مدافعان و مجاهدان اسلام می‌دانند.

وی ادامه داد: با وجود چنین برداشتی که در میان افراد القاعده رواج دارد و صدماتی را که این گروه و تفکر اسلامی افراطی به بدنه مسلمانان و دنیا وارد کرده‌اند، دشمنان اسلام نتوانسته‌اند در این راستا کاری انجام دهند.

محقق در ادامه در ارتباط با بازگشت طلاب و علمای افغانستان به کشور خود اظهار داشت: علمای افغانی که در حوزه‌های علمیه ایران و یا سایر کشورهای جهان درس می‌خوانند باید به نیت خدمت به جامعه اسلامی کشور خود افغانستان تحصیل کرده و به کشور خود بازگردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور دینی پارلمان افغانستان با اشاره به اینکه بازگشت علمای افغانی که در خارج از کشور درس می‌خوانند یک وظیفه ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در افغانستان و قصد اجرای قانون اسلام و خدا در این کشور، افغانستان نیازمند علما و روحانیون خود برای تمام عرصه‌ها در اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: البته حضور علما و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در داخل کشور افغانستان نیازمند فراهم کردن زمینه‌های امکانات زندگی و فعالیت‌ برای آنان است که باید در این حوزه نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول