اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره شهید محمد گرامی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید محمد گرامی، آیین گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار در کرمان برگزار شد.

یادواره شهید محمد گرامی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یادواره سردار شهید محمد گرامی چهارشنبه شب در محل مسجد امام حسین (ع) کرمان و با حضور خانواده معظم شهدا، مردم ایثارگر کرمان و به همت هیئت و پایگاه ثارالله برگزار شد.

محمد حسینی‌نسب از آزادگان دوران دفاع مقدس در این آیین با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز اظهار داشت: آرامش، امنیت و هر آن چه داریم از برکت خون شهدا و فداکاری و ایثار آن‌ها است، لذا امروز هم اگر می‌خواهیم در برابر هجمه فرهنگی دشمن‌ مصون بمانیم، باید زندگی شهدا را مطالعه و آن را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: شهدای ما بعد از ائمه‌اطهار (ع) و علمای صدر اسلام در تواضع، اخلاق، رفتار، تکلیف مداری، ولایت‌پذیری و بسیاری از شاخص‌های دیگر بی‌نظیر هستند و باید گفت، خانواده‌های معزز شهدا، شفیعانی برای خود به بهشت فرستادند.

حسینی‌نسب‌ خاطر‌نشان کرد: شهدا در مقابله با دشمنی که از بهترین و بیشترین امکانات و تجهیزات جنگی برخوردار بود، شجاعانه ایستادند و با خون خود راه کربلا را باز کردند و امروز شاهد هستیم که کاروان‌های عشاق زیارت عتبات عالیات‌ مرتب در راه سفر به این سرزمین مقدس هستند که با خون پاک شهدا‌ باز شد.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 30 سال از آغاز جنگ تحمیلی ما هنوز برای شهدایمان یادمان برگزار می‌کنیم و آن‌ها را گرامی می‌داریم، زیرا ما به این عزیزان و بزرگواران نیاز داریم.

این آزاده دوران دفاع مقدس خطاب به جوانان افزود: این انقلاب و نظامی که امروز به دست شما رسیده را قدر بدانید و مانند شهدا اگر می‌خواهید از امیال شیطانی دشمن مصون بمانید، مطیع امر ولی‌فقیه باشید.

حسینی‌نسب خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که کوچه‌ها و خیابان‌های ما به نام و یاد شهدا مزین است، این نعمت را پاس بداریم و نگذاریم خون شهدایمان پایمال شود.

وی گفت: کسانی که یک روز در دوران طاغوت از ملت ما حق توحش می‌گرفتند، امروز به برکت و حرمت خون شهدا به جایی رسیده‌ایم که برای برقراری رابطه با کشورمان به ما التماس می‌کنند.

حسینی‌نسب همچنین با بیان خاطراتی از دوران اسارت؛ ولایتمداری آزادگان در اسارت را به تصویر کشید.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول