اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

پاسداری از طبیعت یک فرهنگ ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: پاسداری از طبیعت به عنوان مهم‌ترین عامل نشاط و شادابی، یک فرهنگ ملی است.

پاسداری از طبیعت یک فرهنگ ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر امروز در جریان مراسم درختکاری در منطقه گوراب‌زرمیخ این شهرستان اظهار داشت: درختکاری در راستای افزایش هوای پاک و سالم و آشتی دوباره ملت با طبیعت امری بسیار ضروری و حیاتی است.

وی تولید اکسیژن، گستردگی سرسبزی و نشاط روحی را از عوامل اصلی حفظ طبیعت خواند و افزود: پاسداری از طبیعت به عنوان مهم‌ترین عامل نشاط و شاداب یک فرهنگ ملی است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت مشارکت همگان در راستای افزایش فضای سرسبز و جنگلی در کشور یادآور شد: کسانی که خواهان لذت بردن از طبیعت و زیبایی‌های آن هستند باید در تلاش برای افزایش طبیعتی بکر و زیبا باشند.

وی از توزیع بیش از 10 هزار اصله نهال در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک صومعه‌سرا به مناسبت هفته درختکاری خبر داد و بیان کرد: مردم اثرات این سرسبزی مضاعف را در آینده مشاهده می‌کنند.

شعبانی حفظ اکسیژن در محیط طبیعی را موجب حفظ حیات بشری دانست و اضافه کرد: لازمه تدام اکسیژن در محیط،کاشت و حراست از اراضی طبیعی و جنگلی است.

شعبانی درباره مزایای کاشت نهال درختان در طبیعت خاطرنشان کرد: درختان مانع از تخریب خاک، وقوع سیل و طغیان‌ها می‌شوند و از جان و مال انسان‌ها در برابر این خطرات محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز سال نو و سیل مسافران نوروزی به مناظر طبیعی بیان داشت: مسافران نوروزی مراقب طبیعت و مناطق بکر و سرسبز جنگلی باشند تا از آسیب آنها جلوگیری شود.

فرمانده صومعه‌سرا ادامه داد: طبیعت نعمت حیات‌بخش الهی به انسان‌هاست که باید آن را برای بهره‌مندی آیندگان نیز حفظ و حراست کرد.

وی ماندگاری فضای سبز و جنگلی را علاوه بر حفظ ظاهری محیط به نفع خود مردم دانست و تصریح کرد: همه در نگهداری این نعمت الهی سهیم و شریک هستند.

شعبانی به برنامه‌های هفته درختکاری با مشارکت و همکاری اداره منابع طبیعی در صومعه‌سرا اشاره کرد و اذعان داشت: نواختن زنگ طبیعت، برگزاری جشن هفته منابع طبیعی، مراسم روز منابع طبیعی و قانون، حضور در نماز جمعه و توزیع یک‌هزار اصله نهال رایگان، تجلیل از همیاران طبیعت و برگزاری همایش مشترک استانی در راستای ایجاد راهکارهای مناسب حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این ایام در صومعه‌سراست.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول