اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران خبر داد

ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در بخش گردشگری کشور

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون فرصت شغلی در بخش گردشگری کشور ایجاد شد.

ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در بخش گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی قرخ‌لو بعدازظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: گردشگری می‌تواند یکی از منابع درآمدزای اقتصادی کشورها محسوب شود، بطوریکه در حال حاضر در حدود هشت لغایت 11 درصد مجموع درآمد کشورهای جهان از بخش گردشگری حاصل می‎شود.

وی افزود: بر اساس آمارهای جهانی ارائه شده در بیش از 60 کشور مختلف گردشگری مقام نخست درآمدزایی را به خود اختصاص داده است.

قرخ‌لو بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور تأکید کرد و گفت: برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشور قطر با وجود غنی بودن به‌لحاظ منابع نفتی در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند، بطوریکه اگر هیچگونه درآمد نفتی در سال نداشته باشند قادر به تأمین منابع درآمدی کشور از بخش گردشگری هستند.

استاد دانشگاه تهران جاذبه‌های توریستی و گردشگری کشور را بسیار غنی برشمرد و گفت: ایران به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار غنی است، اما سرمایه‌گذاری در این بخش جوابگو سطح نیازها نیست.

وی با اشاره به درآمد حاصل از بخش گردشگری کشور در سال گذشته، گفت: در سال گذشته کشور در بخش گردشگری در حدود 20 میلیارد ریال درآمد زایی داشت و از سویی دیگر موفق به ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی شد که به طور قطع و یقین سرمایه‌گذاری در این بخش رونق بخش اقتصاد کشور خواهد بود.

قرخ‌لو سرمایه‌گذاری بر منابع نفتی کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: منابع نفتی روزی به پایان خواهد رسید و شاید در 20 سال آینده تنها بتواند مصرف داخلی کشور را تأمین کند، که در این شرایط سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

وی تقویت بخش گردشگری کشور را نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: در استان چهارمحال و بختیاری امکانات مناسبی برای ایجاد تورهای ماجراجویانه، دامنه نوردی، تورهای منطقه جنگلی، تورهای آب درمانی با وجود دریاچه‌ها و تالاب‌های فراوان، بازدید از اقوام عشایری فراهم است که در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند برای ساکنین منطقه درآمدزایی مناسبی داشته باشد.

قرخ‌لو ادامه داد: ورود هر گردشگر می‎تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مردم آن منطقه ایجاد کند، به‌عنوان نمونه ورود هر گردشگر هفت فرصت شغلی در شهر، 9 فرصت شغلی در روستا و افزون بر 14 فرصت شغلی در منطقه گردشگری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول