اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد

رتبه سوم در اعطای تسهیلات به صنایع کوچک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: این استان در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط غیردولتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از سال 84 تاکنون رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رتبه سوم در اعطای تسهیلات به صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، عبدالقهار ناصحی اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر با برگزاری بیش از 20 جلسه کمیته ارزیابی تسهیلات، بالغ بر 200 طرح صنعتی از متقاضیان استفاده از تسهیلات مورد بررسی قرار گرفته و کمیته تخصیصی از بین آنها با درخواست 69  واحد تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 196 میلیارد ریال موافقت و برای اقدام به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان متبوع و حجم بالای متقاضیان استفاده از تسهیلات، اولویت‌های طرح‌ها برای سرمایه در گردش، طرح توسعه، تکمیل و بازسازی واحدهای صنعتی، در کمیته ارزیابی طرح‌های استانی مطرح می‌شود و طرح‌های توجیه‌دار که حتی‌المقدور طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا که با کمترین مبلغ به بهره‌برداری می‌رسند، مورد پذیرش واقع می‌شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: این اعتبارات بر اساس تفاهمنامه موجود بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از یک سو و بانک‌های عامل (بانک صنعت و معدن، کشاورزی و ملی) از سوی دیگر در قالب وجوه اداره شده به شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تخصیص داده شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس تفاهمنامه فی‌مابین، طرح‌های متقاضیان از لحاظ فنی، اقتصادی و مالی توسط کمیته ارزیابی بررسی می‌شود و پس از بازدید از واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات مالی و ارائه گزارش به کمیته، تمام طرح‌ها با لحاظ کردن فاکتورهای توجیه‌پذیری طرح و ارتباط منطقی بین اطلاعات آنها و سایر شاخص‌های مورد نظر انتخاب و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

ناصحی در ادامه افزود: تسهیلات پرداخت شده دارای یارانه بوده و در صورتی که واحد صنعتی به تعهدات خود عمل کند، سود و کارمزد تسهیلات مشمول درصدی از یارانه می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول