اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس HSE مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

الزام واحدهای صنعتی به اختصاص 10 درصد از مساحت به فضای سبز

خبرگزاری فارس: رئیس HSE مجتمع گاز پارس جنوبی از الزام واحدهای صنعتی به اختصاص 10 درصد از مساحت به فضای سبز خبر داد.

الزام واحدهای صنعتی به اختصاص 10 درصد از مساحت به فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مصطفی نجومی در آیین درختکاری 23 هکتار از اراضی هاله در عسلویه اظهار داشت: گسترش فضای سبز در محیط‌های کارگاهی و عملیاتی امری مهم است و موجبات افزایش نشاط کارکنان را در پی دارد.

رئیس HSE مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تامین بهداشت و سلامت محیط زیست یکی از فاکتورهای اولیه در رشد و توسعه در همه جوامع است.

نجومی تصریح کرد: کمک به محیط زیست منطقه یکی از واجبات شرکت‌های فعال در سطح منطقه است و به همین دلیل با همین الگو و رسالتی که بر دوش‌مان است بر خودمان واجب می‌دانیم که ارتباط صحیحی بین صنعت و طبیعت برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا کارهای زیادی را شروع کرده‌ایم که یکی از آن‌ها همین پروژه درختکاری در ساحل روستای هاله است.

نجومی از الزام واحدهای صنعتی به اختصاص 10 درصد از مساحت به فضای سبز خبر داد و با اشاره به لزوم تلاش هرچه بیشتر برای حفاظت از محیط زیست افزود: بر اساس ماده 19 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، واحدهای صنعتی مکلفند حداقل 10 درصد از مجموعه فضای تخصیص داده شده برای احداث واحدهای تولیدی را به فضای سبز اختصاص دهند.

وی اذعان داشت: از آن‌جایی که در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی فضای موردنیاز برای احداث فضای سبز در محوطه پالایشگاه‌ها به حد کفایت وجود ندارد، از اینرو این شرکت، با مشارکت واحد حفاظت محیط زیست کنگان و محیط بانی پارک ملی نایبند، احیای 23 هکتار از اراضی اطراف پارک ملی نایبند، واقع در روستای هاله که قابلیت رویش گونه منحصر به فرد "حرا" را دارد، در رأس برنامه‌های محیط زیستی خود قرار داده است. 

نجومی گفت: با این اقدام ارزشمند، گامی مهم در راستای بهبود کیفیت محیط زیست منطقه برداشته خواهد شد و در حال حاضر 2 هکتار از این اراضی تحت کشت قرار گرفته است.

رئیس HSE مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: به طبع با افزایش صنعت، افزایش نرخ آلودگی را نیز شاهد هستیم، با این همه قصد ما این است که با همتی که دوستان در پالایشگاه‌ها داشته‌اند و حمایت مدیریت عامل تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم که در حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم.

وی بیان کرد: بحث کاهش فلرینگ در حد استانداردهای طراحی هرکدام از پالایشگاه‌ها از جمله حمایت‌هایی بوده که از طرف مسئولان امر انجام شده است.

نجومی تصریح کرد: لازم است که از بخشدار محترم عسلویه، شورای روستای هاله، رئیس محترم محیط زیست شهرستان کنگان و سایر عزیزانی که به ما کمک کردند تا این ارتباط میان صنعت و طبیعت ایجاد شود تشکر می‌کنیم.

در این مراسم از محیط‌بانان و کارکنان فضای سبز مجتمع تقدیر به‌عمل آمد و پس از آن دوست‌داران محیط زیست به کاشت درخت حرا در محل‌ مورد نظر پرداختند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول